دانش آموزان مناطق عشایری خوزستان دچار سوءتغذیه هستند

دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی در مناطق عشایری

از سوء تغذیه شدید رنج مبرند و در تمام فصول:

دریغ از یک عدد میوه.

مدیرکل آموزش‌وپرورش عشایر خوزستان با بیان این‌که وضعیت آموزش عشایر خوزستان اسف‌بار است، گفت: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی در مناطق عشایر دچار سوءتغذیه هستند و در فصل‌های مختلف حتی یک عدد میوه هم مصرف نمی‌کنند.

 حمید قنبری در نشست شورای عشایر خوزستان، با اشاره به وضعیت اسف‌بار آموزش عشایر خوزستان خواستار نگاه ویژه مسئولان استان به بخش آموزش‌وپرورش این قشر شد و افزود: در سال گذشته برای احداث مدارس در مناطق عشایری ۶۰ میلیون تومان هزینه کردیم اما از طرف دولت هیچ‌گونه اعتباری به ما داده نشده است.

قنبری بیان کرد: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی در مناطق عشایر دچار سوءتغذیه هستند و در فصل‌های مختلف حتی یک عدد میوه هم مصرف نمی‌کنند و ما ماست را به دوغ تبدیل می‌کنیم و با نان آن را به عنوان ناهار میل می‌کنند و در بحث پرداخت قبض آب و برق نیز بدهکار سازمان آب و برق هستیم.

کسی جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان عشایری نیست

همچنین فرانک موسوی، سرپرست امور بانوان استانداری خوزستان نیز در این نشست با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان عشایری اظهار کرد: این قشر از دانش‌آموزان هیچگونه پولی برای خرید مواد غذایی ندارند.

وی افزود: ۱۴ مرکز آموزش شبانه‌روزی عشایری در استان فعال است و ۱۲۰۰ هزار دانش آموز در این مراکز تحصیل می‌کنند اما این دانش آموزان در زمینه کرایه برگشت به منزل هم مشکل دارند و کسی جوابگوی نیازهای آنان نیست.

ایسنا ۱۱اردیبهشت