ماهها از بازداشت و بلاتکلیفی چهار شهروند سنی مذهب می گذرد

چهار شهروند سنی مذهب ساکن بندرخمیر در استان هرمزگان

 ۳ تا ۱۳ ماه است که بصورت بلاتکلیف در بازداشت اداره اطلاعات منطقه به سر می برند

چهار شهروند سنی مذهب ساکن بندرخمیر در استان هرمزگان از ۳ تا ۱۳ ماه است که بصورت بلاتکلیف در بازداشت اداره اطلاعات منطقه به سر می برند. این شهروندان که بین ۱۹ تا ۳۸ سال سن دارند در وضعیت بلاتکلیفی به سر برده و خانواده آنان در بی خبری از سرنوشت آنان قرار دارند. اخیرا استان هرمزگان شاهد بازداشت تعداد زیادی از شهروندان سنی مذهب و عمدتا بلوچ در پرونده هایی جداگانه بوده است.

معین عرفانی ۱۹ ساله، برادرش محمود عرفانی ۲۴ ساله، اسکندر بازماندگان ۳۸ و شاکر آغل ۳۷ ساله، چهار شهروند سنی مذهب و بلوچ اهل و ساکن شهر بندرخمیر در استان هرمزگان، به ترتیب از ۱۳، ۱۳، ۳ و ۳ ماه پیش توسط اداره اطلاعات این شهر بازداشت و تحت بازجویی به سر می‌برند.

معین عرفانی و برادرش محمود عرفانی، فرزند محمد، اهل و ساکن بندر خمیر، از فروردین ماه ۹۵ با طرح اتهامات امنیتی از جمله تبلیغ علیه نظام، در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر به سر می برند.

خانواده عرفانی از وضعیت پرونده آنها اطلاع چندانی ندارند و علی‌رغم مراجعه به اداره اطلاعات و دادگاه، پاسخ دریافت نکرده و در نگرانی به سر می برند.

در بهمن ماه ۹۵، آقایان اسکندر بازماندگان ۳۸ ساله فرزند احمد، متاهل و دارای فرزند، و شاکر آغل ۳۷ ساله فرزند محمود، متاهل و دارای فرزند، اهل و ساکن شهر بندر خمیر، توسط ماموران اداره اطلاعات با یورش و تفتیش منازل، دستگیر شده و هم‌چنان در سلول‌های انفرادی این اداره به سر می‌برند.

خانواده‌های این بازداشت به دلیل عدم اجازه ملاقات و پاسخگویی مسئولین، از سرنوشت و اتهامات فرزندان خود اطلاعی در دست ندارند.

به گفته منابع نزدیک به این خانواده‌ها، بستگان بازداشت شدگان که برای پیگیری وضعیت آنان به ستاد خبری اداره اطلاعات مراجعه می‌کنند، هر بار با «برخوردهای توهین آمیز» مواجه می‌شوند.

هرانا ۱۲ اردیبهشت