اقدام به خودسوزی دست‌فروش مریوانی در اعتراض به شهرداری

یک مرد مریوانی به دلیل توقیف چرخ خود توسط شهرداری با ریختن بنزین قصد خودسوزی داشت

  نیروهای شهرداری مانع از انجام این کار شدند

روز گذشته، یک مرد مریوانی به دلیل توقیف چرخ خود توسط شهرداری با ریختن بنزین قصد خودسوزی داشت که نیروهای شهرداری مانع از انجام این کار شدند.

 در روزهای گذشته شهرداری  مریوان در اجرای طرح توقیف چرخ‌های دست‌فروش در سطح شهر، چرخ یک مرد دست‌فروش را که تنها منبع درآمدی وی و خانواده ش بود، توقیف کرد که وی بعد از بی‌نتیجه ماندن پیگیرها جهت بازپس‌گیری چرخ خود پیش از ظهر روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در حالی وارد ساختمان شهرداری شد که مقداری بنزین بر سروصورت خود ریخته بود و از شدت ناراحتی قصد خودسوزی داشت اما با اقدام به موقع نیروها و کارکنان شهرداری از خودسوزی این مرد مریوانی جلوگیری شد.

بنا با اخبار موثق بعد از این ماجرا مسئول حراست شهرداری با آرام کردن این مرد و پرداخت ۱۰۰ هزار تومان پول و قول کمک و مساعدت به وی به جای چرخ توقیفی، وی را از خودسوزی بازداشتند.

دست‌فروشی در سال‌های اخیر با رشد بی‌سابقه در مریوان مواجه بوده است. ریشه این معضل اگرچه به عوامل متعددی بر می‌گردد اما عملکرد مدیران شهری در سال‌های گذشته را نباید نادیده گرفت. اگر امروز شاهد رشد قارچ گونه پدیده دست‌فروشی هستیم، مهم‌ترین دلیل آن عدم جلوگیری از این پدیده نامیمون اجتماعی در سال‌های اخیر مدیریت شهری است.

زریوار خبر ۱۲ اردیبهشت