احضار مجدد یک مدرس مدرسه مذهبی اهل سنت در سراوان

مولوی عبدالستار حسین بر، یکی از مدرسان «مدرسه دینی عین العلوم گشت» مجددا به اداره اطلاعات سراوان احضار و مورد بازجویی قرار گرفت

مولوی عبدالستار حسین بر، نویسنده، مترجم و محقق اهل سنت و از اساتید مدرسه دینی عین العلوم گشت، که مدیریت پایگاه اطلاع رسانی سنت آنلاین (سایت مدرسه دینی مذکور) را به عهده دارد روز پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ به اداره اطلاعات سروان احضار و مورد بازجویی قرار گرفت.

از جزئیات دقیق این بازجویی تاکنون خبری در دست نیست.

یک منبع مطلع در این باره گفت: “با توجه به نزدیک شدن انتخابات، فشارها بر فعالان رسانه ای افزایش یافته است و احتمال می رود که این احضار با این مورد ارتباط داشته باشد”.

این منبع افزود: “فعالیت های رسانه و مطبوعاتی مولوی حسین بر نیز می تواند از علل این احضار باشد”.

وی یادآور شد که حادثه کشته شدن مرزبانان در میرجاوه، نیز تا حدودی در تشدید فضای امنیتی برای اهل سنت تأثیر داشته است؛ هر چند که قاطبه اهل سنت به خصوص علما در این مورد موضع گیری جدی از خود نشان دادند و این حادثه را محکوم کردند.

لازم به یادآوری است که مولوی عبدالستار حسین بر پیش از این ۱۹ دی ۱۳۹۵، به همراه یکی از همکاران خویش به اطلاعات احضار و بازجویی شده بود.

هم چنین گزارش های از احضار و بازجویی برخی دیگر از فعالان رسانه ای توسط دستگاه های اطلاعاتی نیز دارد که طی چند ماه اخیر صورت گرفته است.

مدرسه دینی عین العلوم گشت در ۶۰ کیلومتری شهرستان سراوان و در منطقه تاریخی گشت قرار گرفته و یکی از مدارس قدیمی و فعال استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود.

 حقوق بشر در ایران ۱۶ اردیبهشت