ضرب و شتم محمود صالحی در سقز از سوی نیروهای امنیتی

نیروهای امنیتی فعالین کارگری شهرستان سقز از توابع استان کردستان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند

روز دوشنبه ١١ اردیبهشت‌ماه نیروهای امنیتی فعالین کارگری شهرستان سقز از توابع استان کردستان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند و تجمع این فعالین به خشونت کشیده شده است.

 روز دوشنبه ١١ اردیبهشت مصادف با اول ماه می (روز کارگر)، در هنگام برگزاری مراسم روز کارگر در شهر سقز، محمود صالحی از سوی مأموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

در این تاریخ نیروهای امنیتی و لباس شخصی فعالین کارگری را تحت نظارت کامل قرار داده و مانع از ورود برخی از این فعالین به میدان عقاب شهرستان سقز که مراسم در آن برگزار می‌شد، گشته اند.

یکی از این فعالین کارگری به آژانس خبری کردستان کردپا گفته است: نیروهای امنیتی از حضور محمود صالحی و نجیبه صالح‌زاده و چند فعال دیگر کارگری در میدان عقاب این شهرستان جلوگیری کردند.

این فعال کارگری همچنین افزود: نیروهای امنیتی با لباس شخصی در میان اجتماع حضور داشتند و به فعالین کارگری اعلام کرده بودند که اگر از منزل خود بیرون بیایند دستگیر خواهند شد.

به گفتەی این منبع خبری، نیروهای امنیتی قصد آن داشتند که محمود صالحی را بازداشت کنند اما با مقاومت مردم روبرو شدند اما برخورد تند نیروهای امنیتی سبب شکسته شدند قفسه سینه او شد.

روز کارگر اول ماه می هر سال در ایران تجمعات گسترده‌ای در زمینه حمایت از حقوق کارگران توسط انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف صورت می‌گیرد که غالباً با برخورد نیروهای امنیتی و لباس شخصی به خشونت کشیده می‌شود و یا به دستگیری منجر می‌شود.

حقوق بشر در ایران ۲۲ اردیبهشت