بیش از ۴۰۰ روستای شهرستان چابهار با تانکر آبرسانی سیار می شوند

 معاون استاندار سیستان وبلوچستان و سرپرست فرمانداری ویژه چابهار با تقدیر از سفر وزیر نیرو برای بررسی مشکلات آب و برق این شهرستان گفت که بیش از ۴۰۰ روستا در شهرستان چابهار با تانکر سیار (برای هر نفر ۱۵ لیتر) آبرسانی می شوند. او اضافه کرد “۷۹ درصد جمعیت ۲۸۳ هزار نفری شهرستان چابهار فاقد شبکه آبرسانی هستند”.

 ایوب درویشی روز یکشنبه اظهار داشت: “۷۹ درصد جمعیت ۲۸۳ هزار نفری شهرستان چابهار فاقد شبکه آبرسانی هستند”.

وی افزود: “فقط ۲۱ درصد جمعیت روستایی شهرستان چابهار از شبکه آب سالم و بهداشتی بهره مندند و بقیه با تانکر آبرسانی سیار می شوند”.

وی گفت: “هم اینک بیش از ۸۰ میلیارد ریال به پیمانکاران و هزینه سوخت، تعمیر و نگهداری ناوگان فرسود آبرسانی سیار چابهار بدهکاری وجود دارد”.

وی خواستار تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی تلنگ، پلان و پیرسهراب شد و افزود: “تکمیل این طرح نیاز به اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال باقی مانده دارد که از وزیر نیرو درخواست داریم با اختصاص اعتبارات ویژه مشکل مردم روستاهای زیر پوشش طرح را مرتفع کند”.

وی تصریح کرد: “آب مورد نیاز جمعیت ۱۲۰ هزار نفری شهر چابهار سالهاست به صورت جیره بندی توزیع می شود و مردم با مشکلات جدی رو به رو هستند”.

وی بر برقرسانی و آبرسانی به روستای کمب، روستاهای منطقه دشتیاری وپلان چابهار تاکید کرد و افزود: “مردم روزه دار با مشکلات شدید افت ولتاژ برق و در برخی روستاها با نبود برق مواجه هستند”.

سرپرست فرمانداری چابهار بیان کرد: “چابهار علیرغم ظرفیت های فراوان از محروم ترین شهرستانهای استان سیستان وبلوچستان و کشور از نطر شاخص های توسعه است و مردم هنوز با بی آبی، کمبود فضای آموزشی،، راه و بهداشت مواجه هستند”.

درویشی از سفر وزیر نیرو و استاندار سیستان وبلوچستان به جنوب استان قدردانی کرد و افزود: “امیدواریم بسیاری از مشکلات حوزه آب و برق مرتفع شود و مردم از امکانات لازم و اولیه بهره مند شوند”.

وی گفت: “مسئولان دولت تدبیروامید پاسخگوی مشکلات مردم هستند بطوری که در پی در خواست استاندار سیستان و بلوچستان رئیس جمهوری شخصا دستور پیگیری مشکلات آب وبرق این استان را صادر و وزیر نیرو را مامور پیگیری کردند”.

وی مراتب قدردانی مردم و مسئولان این منطقه از رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید را اعلام کرد.

وزیر نیرو به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، شماری از مدیران کل استانی حوزه برق و آب صبح امروز وارد فرودگاه کنارک شد و مورد استقبال فرماندار و قشرهای مختلف مردم کنارک و چابهار قرار گرفت.

وزیر نیرو امروز از شهرستان های چابهار، کنارک، نیکشهر، قصرقند و سرباز بازدید و مسائل و مشکلات حوزه برق و آب را مورد بررسی قرار می دهد.

شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.

ایرنا ۱۷خرداد