صدور حکم حبس برای چهار جوان بهایی در اصفهان

شعبه ۱ دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست قاضی روانمهر، برای چهار جوان بهایی در اصفهان، حکم حبس تعزیری صادر کرده است.

چهار تن از شهروندان بهایی به نام های ارشیا روحانی، یگانه آگاهی، پروین نیک آیین و ادیب جانمیان که پیش‌تر در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ در شعبه ۱ دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست قاضی روانمهر محاکمه شده بودند، هرکدام به یک سال حبس تعزیری و ۱۶ ماه حکم تعلیقی به مدت ۲ سال که جمعاً ۲ سال و ۴ ماه حبس می‌باشد محکوم شدند.

اتهامات وارده به این زندانیان بهایی، «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی (از طریق تبلیغ آئین بهایی) به نفع گروه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی ایران» است. همچنین در این حکم اشاره به مکان مرکز جامعه جهانی بهایی در کشور اسرائیل نیز شده است که به گفته یک منبع مطلع تأثیر آن در رأی دادگاه مشهود می‌باشد.

همچنین از دیگر اتهامات این چهار شهروند بهایی که در متن رای دادگاه آمده است، آموزش های ضدبازجویی متهمین، «تبلیغ آئین بهایی»، «کشف مقادیر زیادی از کتب بهایی»، «کشف مقادیر زیادی سی دی حاوی برنامه های تبلیغی آئین بهایی» و «ترغیب و تحریک افراد مسلمان جهت پیوستن به آئین بهایی» می باشد.

لازم به یادآوری است که در زمان اجرای دادگاه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب اصفهان در تاریخ ۲۶ اردیبهشت در متن کیفرخواست موارد زیر خوانده شده است که عیناً منتشر می‌شود:

۱-شکیل و اداره جلسات غیرقانونی معاند با نظام

۲-عضویت فعال در تشکیلات و جلسات سازمان یافته

۳- فعالیت مؤثر تبلیغی

۴-اباحه گری و ترویج افکار ضد فرهنگی

۵-تولید، توزیع، تکثیراثارسمعی و بصری غیرمجاز

۶-تحریک و ترغیب افراد مسلمان

یگانه آگاهی، ارشیا روحانی، پروین نیک آیین و ادیب جانمیان پس از بازداشت جمعاً به یک میلیارد تومان قرار وثیقه از زندان اصفهان آزاد شدند. در تاریخ شهریور ۹۵ پس از تفهیم اتهام جدید هر کدام به ۳۰۰ میلیون تومان قرار وثیقه آزاد شدند که هم اکنون چهار شهروند بهایی جمعاً با یک میلیارد و سیصد میلیون تومان وثیقه آزاد می‌باشند..

بهایی نیوز ۱۸ خرداد