اعتصاب غذای سیامک میرزایی در بند هشت زندان اوین

سیامک میرزایی، فعال مدنی محبوس در بند هشت زندان اوین، در اعتراض به کارشکنی‌های مکرر صورت گرفته در روند رسیدگی به پرونده‌اش از روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.

روز شنبه ۲۷ خردادماه، سیامک میرزایی، در اعتراض به کارشکنی‌های مکرر صورت گرفته در روند رسیدگی به پرونده‌اش تا زمان تخفیف در قرار وثیقه صادره و تکمیل نواقص پرونده، اعلام اعتصاب غذا کرده است.

این زندانی سیاسی، روز جمعه ۲۶ خردادماه با انتشار نامه‌ای سرگشاده گفته بود بود که در اعتراض به کارشکنی‌های مکرر صورت گرفته در روند رسیدگی به پرونده‌اش از روز شنبه دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

سیامک میرزایی همچنین در نامه خود از بند هشت یادآوری کرده است که پس از گذشت ۱۲ ماه از بازداشت همچنان به‌صورت بلاتکلیف به سر می‌برد.

وی در این نامه، مسئولیت عواقب این اعتصاب را متوجه مأمورین امنیتی وزارت اطلاعات و عوامل قضایی دخیل در پرونده دانسته است.

سیامک میرزایی فعال مدنی که از بیست و سوم تیرماه ۹۵، در پارس‌آباد مغان بازداشت و به زندان اوین تهران منتقل شد، در دادگاه انقلاب بهارستان و به ریاست قاضی حسنی به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به طبس محکوم گشته است.

سیامک میرزایی که پیش‌ازاین نیز سابقه بازداشت دارد، تاکنون مقالات متعددی در خصوص قومیت‌های ایرانی در رسانه‌ها منتشر کرده است.

حقوق بشر در ایران ۲۸