جانباختن کولبر جوان کُرد بعد از یک هفته بستری در بیمارستان مهاباد

این کولبر جوان کُرد در منطقه “کانی زرد” سردشت توسط نیروهای امنیتی هدف گلوله  قرار گرفته بود.

یک کولبر جوان کُرد که هفته گذشته در منطقه مرزی کانی زرد از توابع سردشت با اصابت گلوله به سرش توسط نیروهای انتظامی زخمی شده بود، ظهر امروز به علت شدت جراحات در بیمارستان مهاباد جان باخت.

زورار محمدی، ۲۰ ساله و ساکن بخش “نلاس” از توابع سردشت در روز سه شنبه ۶ تیرماه به همراه چندین کولبر دیگر در نزدیکی روستای “کانی زرد” از توابع سردشت مورد هدف تیراندازی نیروهای انتظامی قرار گرفت و با اصابت یک گلوله به سرش به شدت زخمی شد. بعد از انتقال وی به بیمارستان سردشت به دلیل شدت جراحات به بیمارستان مهاباد منتقل شد و علی‌رغم تلاش پزشکان برای نجاتش متاسفانه ظهر امروز وی در بیمارستان جانباخت.

آگاهی ترحیم این کولبر جانباخته

پس از زخمی شدن این کولبر نیروهای انتظامی از محل گریخته و تاکنون شکایت خانواده این کولبر جانباخته علیه نیروهای انتظامی بی‌نتیجه بوده و حتی یک مامور نیز احضار یا بازجویی نشده است.

عدم پیگرد قضایی مامورانی که اقدام به قتل کولبران می‌کنند، سبب شده که نیروهای انتظامی با خیال راحت و به صورت کورکورانه کاروان کولبران  مورد هدف قرار دهند و آنها را به قتل برسانند، بطوریکه در مدت یک ماه گذشته روند کشتار کولبران کُرد به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده و این سبب اعتراض گسترده قعالین سیاس و مدنی شده است.

در سال ۲۰۱۶ شهرستان سردشت با ۱۸ مورد قتل و زخمی مرگبارترین منطقه جغرافیای برای کولبران در کُردستان بوده است و به دلیل عدم پیگیرد قضایی نیروهای نظامی که مرتکب به قتل کولبران هستند، هر ساله آمار کشتار کولبران رو به افزایش بوده است.  شبکه حقوق بشر کُردستان  13 تیر ماه