خودکشی ٢ زن در مناطقی از توابع اومیه و سلماس

12856آژانس کُردپا: با خودکشی دو زن کُرد از اهالی ارومیه و سلماس در استان آذربایجان غربی، آمار خودکشی در مناطق کُردنشین ایران طی ٥ ماه گذشته به ٣٩ نفر رسید.
به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، عصر روز جمعه هشتم شهریورماه، یک زن ٥٧ ساله به نام سیوه طربی فرزند نظام در روستای ” انبی” از توابع ارومیه به دلایل نامعلومی اقدام به خودکُشی کرد.
این شهروند کُرد با اسلحه‌ی شکاری به زندگی خود پایان داده است.

وی مادر ٨ فرزند بوده و تا لحظه‌ی انتشار این خبر جسد وی در پزشکی قانونی ارومیه می‌باشد و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

از دیگر سو، روز سه‌شنبه پنجم شهریورماه، زنی ٢١ ساله به نام “رامش مامدی”، فرزند “خالد”، اهل “آغ برزه” از توابع شهرستان سلماس به علت مشکلات خانوادگی با طناب دار خود را حلق آویز کرد.

آمار خودکشی در مناطق کُردنشین ایران در مقایسه با سال‌های گذشته روبه‌ افزایش بوده به طوری که بر اساس آمارهای ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا طی سال گذشته ٣٩ زن و دختر کُرد با اقدام به خودکشی به زندگی خود پایان داده‌اند در حالی که این آمارها تنها طی ٥ ماه گذشته ٣٩ تن بوده است.
این آمار نسبی است و با تأکید بر گزارشات ثبت شده در مرکز آمار آژانس خبررسانی کُردپا منتشر می‌شود اما با توجه به عدم وجود رسانه‌ای آزاد برای پوشش خبری این مناطق و همچنین عدم تحقیقات میدانی جهت انتشار آمارهای دقیق، احتمال می رود آمار واقعی بیشتر از این تعداد باشد.