صلاح الدین خدیو با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیونی موقتاً آزاد شد.

سه‌شنبه ۲۰ تیرماه صلاح الدین خدیور پس از هفت روز بازداشت، با تودیع وثیقه ۳۰۰ میلیونی از زندان آزاد شد.

«عبدالعزیز مولودی» از دوستان نزدیک خدیو  در کانال رسمی خود اعلام کرد که وی با وثیقه‌ی ۳۰۰ میلیونی آزاد شد.

در همین ارتباط کانال رسمی جلال محمودزاده نماینده مهاباد اعلام کرد که با پیگیری‌های نمایندگان مجلس دکتر خدیو آزاد شده است.

کرد پرس در این خصوص گزارش کرد؛ محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان، جلال محمود زاده نماینده مهاباد به همراه عبدالکریم حسین زاده در نامه‌ای سرگشاده به وزیر اطلاعات خواستار آزادی دکتر خدیو شده بودند.

صلاح‌الدین خدیو، هم‌چنین مدیر کانال تلگرامی «شارنامه» است که تحلیل‌ها و نوشته‌هایی را در خصوص مسایل قومی و مذهبی در آن‌ منتشر می‌کرد.

روز یکشنبه ۱۸ تیرماه، تعدادی از نویسندگان و فعالان مدنی و سیاسی طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به استاندار و رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی خواستار پایان بخشیدن به روند غیرقانونی بازداشت صلاح‌الدین خدیو شده‌ بودند.

در این نامه که به امضای ۵۹ تن از نویسندگان، روزنامه‌نگاران و فعالان سیاسی و مدنی رسیده، امضا کنندگان خواستار آن شده‌اند که: «در اسرع وقت دلایل بازداشت و اتهامات انتسابی را به خانواده و اطرافیان آقای دکتر خدیو اعلام شود و ترتیبی اتخاذ نمایند که از حقوق اولیه و قانونی خود از جمله تماس با خانواده، داشتنِ وکیل و تفهیم اتهام‌های وارده برخوردار شوند.» تارنگار حقوق بشر در ایران 20 تیرماه