همدان: “صمد عبدلی” اعدام شد.

سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶، یک زندانی از محکومان جرایم مواد مخدر بنام “صمد عبدلی” در زندان همدان اعدام شد. این زندانی از روز ۱۸ تیرماه به سلول های انفرادی این زندان منتقل شده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده آقای عبدلی به گزارشگر هرانا گفت: “صمد متاهل بود و از چند سال قبل به اتهام حمل و نگهداری ۱۲ کیلوگرم هروئین در زندان همدان به سر می برد.”

گفتنی است که روز ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶، دو زندانی در زندان همدان جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی منتقل شده بودند. هویت دو زندانی منتقل شده به سلول های انفرادی زندان همدان توسط هرانا “مسعود جودکی” و “صمد عبدلی” از محکومان جرایم مواد مخدر احراز شده بود که آقای مسعود جودکی بنا به دلایل نامعلومی اجرای حکم اش به تعویق افتاده است.

لازم به ذکر است در حالی موجی از اعدام بخصوص محکومان جرایم موادر مخدر در کشور، پس از ماه رمضان، مجددا به راه افتاده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش چشمگیر مجازات اعدام است.

نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل بی این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است. هرانا 21 تیرماه