کشته‌ و زخمی‌شدن دست‌کم ۷ شهروند و ۲۵ اسب در مناطق مرزی

 

شامگاه ۲۶ تیرماه سال ۱۳۹۶ خورشیدی، یک کولبر به نام «امیر خالدی» در منطقه‌ی مرزی قطور خوی در اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی جان خود را از دست داد.

سه تن هم در اثر حمله‌ی مذکور زخمی شدند که اکنون در بیمارستانی در خوی تحت درمان هستند.

در همان شب نیروهای انتظامی، خودروی یک شهروند غیرنظامی را در جاده روانسر – جوانرود هدف گلوله قرار دادند و دست کم دو شهروند به نامهای «حامد علیمرادی» از اهالی جوانرود و «ولی خانی» از اهالی روستای ده‌سرخ از توابع بخش دولت‌آباد روانسر جان خود را از دست دادند.

یک تن هم در این حادثه دچار جراحت شده‌ است که اکنون در مراکز درمانی این شهرستان تحت درمان می‌باشد.

همزمان تیراندازی نیروهای هنگ مرزی در پاسگاه دوپزه و در محلی به نام قانگه‌برد در روستای مرزی بیوران از توابع بخش مرکزی سردشت به سمت کاسبکاران، منجر بە کشتە‌شدن ۲۵ راس از اسبهایشان شد.

تمامی این افراد به ظن حمل کالای قاچاق مورد تیراندازی قرار گرفته شده‌اند.

روز ۲۵ تیرماه هم درپی توپباران مراتع جنگلی و کوهستان‌های کوسالان در شهرستان سروآباد توسط توپخانه‌های سپاه پاسداران، بخش عمده‌ای از مراتع جنگلی دچار حریق شد.

در دهستان بشیوه‌‌ی پاطاق از توابع بخش مرکزی سرپل‌ذهاب هم ۳۰ هکتار از مراتع و جنگلها در آتش سوخت. سیروس صادقی بخشدار مرکزی سرپل ذهاب از مهار آتش سوزی در مراتع و جنگل های این شهرستان خبر داده است. برخی از منابع محلی، خبر از تعمدی‌بودن حادثه میدهند اما ماف نیوز تا این لحظه نتوانسته است این ادعا را رد یا تایید کند.1396/4/28 حقوق بشر کردستان