معاش آبرومندانه و امنیت شغلی حق ما است

دستمزد خرداد ماه کارگران معدن شماره ۱۲۱۴ ذغال سنگ زرند کوهبان کرمان که به صورت پیمانکاری کار می‌کنند پرداخت نشده است. آنها تاکید دارند که معاش آبرومندانه و امنیت شغلی حق آنها است.

جمعی از کارگران معدن شماره ۱۲۱۴ ذغال سنگ زرند کوهبنان کرمان  می‌گویند که دستمزدهای خرداد ماه سال جاری آنها پرداخت نمی‌شود.

این کارگران که تعداد آنها حدود ۳۰۰ نفر است می‌گویند در عین حال گفتند که کارفرما در ماه‌های گذشته مبالغی به صورت علی‌الحساب از بابت دستمزدهای فرودین و اردیبهشت ماه سال جاری به آنها پرداخت کرده است با این حال انتظار دارند که معوقات مزدی آنها به صورت کامل هر چه سریعتر پرداخت شود.

آنها افزودند: با وجود اینکه ۴ ماه از سال جدید گذشته است مزایای مزدی پایان سال ۹۵ کارگران همچون عیدی و سنوات پرداخت نشده است.

این کارگران با بیان اینکه در این رابطه بارها به اداره کار و دفتر امام جمعه زرند مراجعه کرده‌اند، افزودند: کارفرما پس از مراجعات مکرر ما به اداره کار زرند و دفتر امام جمعه این شهر وعده داد که این مشکل به زودی برطرف شود.

در عین حال کارگران نگرانی‌هایی از بابت ایمنی معدن شماره ۱۲۱۴ دارند: سال گذشته یک نفر از همکارانمان به علت ریزش آوار جان بخت که به علت نبود امکانات کافی در معدن پیکر وی را بر دوشمان گذاشتیم از معدن خارج کردیم.

کارگران معدن ذغال سنگ زرند کوهبان کرمان در پایان افزودند: معدن ۱۲۱۴ به علت زحمات بی‌وقفه کارگران که بعضی از آنها حتی ۱۲ ساعت در روز کار می‌کنند در منطقه به عنوان معدن نمونه شناخته شده است. در این شرایط داشتن معاش آبرومندانه و امنیت شغلی کمترین توقعی است که داریم. خبرنگار ایلنا 29 تیرماه