۶۴۸۲ خانوار روستایی در خراسان شمالی با تانکر آبرسانی میشوند.

آب شرب ندارند مشکلی نیست، حجاب که دارند!.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی با بیان اینکه 6 هزار و 482 خانوار روستایی این استان با تانکر آبرسانی می شوند، گفت: هم اکنون 53 روستای استان با تنش جدی آبی روبه رو هستند.

حمید روشن روان سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد روستا، مشکل کمبود آب آشامیدنی مورد نیاز ساکنان 46 روستا بسیار حاد است.
وی اظهار کرد: کمبود آب در این روستاها با 15 هزار و 551 نفر جمعیت، 56 لیتر بر ثانیه به ثبت رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین آمار روستاهایی که با مشکل تامین آب آشامیدنی روبه رو شده اند، مربوط به شهرستان مانه و سملقان است به طوری که 14 روستا در این شهرستان قرار دارد.
روشن روان اظهار کرد: ساکنان در هشت روستا درشهرستان شیروان، 6 روستا در اسفراین، هفت روستا در بجنورد و هفت روستا در فاروج با مشکل اساسی در تامین آب آشامیدنی روبه رو هستند.
وی افزود: برای حل مشکل تامین آب در این روستاها در مجموع 97 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
وی اظهار کرد: تامین آب، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع برای حل مشکلات روستاها در حال اجر است و مشکل برخی از روستاها در هفته آتی حل می شود اما زمان برای حل مشکلات مابقی تا سال آتی پیش بینی شده است.
روستاییان گرمه پرمصرف‌ترین مشترکان آب در خراسان شمالی هستند
رئیس اداره خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: روستاییان گرمه بیش از سایر مشترکان این شرکت آب آشامیدنی مصرف می‌کنند.
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این شرکت رسول زیبایی اظهار کرد: مشترکان روستاهای شهرستان گرمه به‌طور متوسط ۱۵.۹ مترمکعب در ماه آب آشامیدنی مصرف کرده‌اند.
زیبایی بابیان اینکه مشترکان کم‌مصرف شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی مربوط به شهرستان جاجرم است، تصریح کرد: مشترکان این شهرستان به‌طور متوسط ۱۱.۲۷ مترمکعب در ماه مصرف آب داشته‌اند.
وی افزود: متوسط سرانه مصرف آب در بخش خانگی این شرکت ۱۳.۲ مترمکعب در ماه است و درمجموع بخش خانگی و غیر خانگی نیز میزان مصرف ۱۳ مترمکعب در ماه به ثبت رسیده است.  بجنورد- ایرنا- 27 تیرماه