بار دیگر، اعدام چهار زندانی در زندان‌های زابل و زاهدان

طی روزهای اخیر، دست‌کم چهار زندانی با اتهامات مربوط به «مواد مخدر» و «قتل عمد» در زندان‌های زابل و زاهدان، به دار آویخته شده‌اند.

صبح روز جاری ۳۱ تیرماه، دو زندانی هم‌پرونده، با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان مرکزی زاهدان و یک زندانی نیز با اتهام مشابه، در زندان زابل اعدام شدند.

هویت اعدام‌شدگان در زندان مرکزی زاهدان، «خیر محمد سادات» ۴۶ ساله و «بشیر رسولی» ۳۷ ساله احراز شده است.

کمپین فعالین بلوچ در این خصوص گزارش کرده؛ این دو زندانی تبعه افغانستان که بیش از ۸ سال است در زندان مرکزی زاهدان به سر می برند به اتهام “حمل مواد مخدر” اعدام شدند.

همچنین سحرگاه روز جاری، یک زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر با هویت «سلمان میرشاهی» ۳۵ ساله، در زندان مرکزی زابل به دار آویخته شد.

این زندانی که به مدت هفت سال در بند ۲ زندان مرکزی زابل محبوس بود، روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه، از بند خارج و به ستونی در قسمت افسر نگهبانی زندان، زنجیر شده بود، تا اینکه صبح امروز به دار آویخته شد.

این شیوه در زندان زابل  برای محکومین به اعدام متداول است، زندانی محکوم به اعدام چندین روز قبل از اجرای حکم، به ستونی بسته می‌شود که امکان استراحت نداشته باشد و سایر نیازهای اولیه نیز از او سلب می‌شود تا لحظه‌ای که زندانی به دار آویخته شود.

 روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۹۶ نیز یک زندانی با هویت «محمود دامنی» با اتهام «قتل عمد» در زندان مرکزی زاهدان اعدام شده است. تارنگار حقوق بشر در ایران 31 تیرماه