بیش از ۳ هزار روستا در سیستان و بلوچستان از نبود آب شرب مناسب رنج می برند

نماینده مردم زاهدان در مجلس مشکل عدم وجود آب شرب مناسب و بهداشتی را یکی از علل بروز بیماری و بوجود آمدن مشکلات بهداشتی در استان های مرزی دانست و گفت که بیش از ۳ هزار روستا در استان سیستان وبلوچستان با مشکلات تهیه آب شرب مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خانه ملت، حسینعلی شهریاری در خصوص “وضعیت بهداشت و سلامت شهرها و استان های مرزی کشور”، بیان داشت: “بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارها و اقدامات بسیار مناسبی در حوزه درمان و خانه های بهداشت و درمان که راه اندازی شد،صورت گرفت که از جمله کارهای ماندگار است و عاملی برای بهبود سلامت و بهداشت مردم مرزنشین به حساب می آید”.

وی با بیان اینکه طی این سالهای نیز برنامه ها،طرح ها و اقدامات خوبی برای بهبود سلامت و توسعه پایگاههای سلامت صورت گرفت،تصریح کرد: “مرگ و میر کوکان، مرگ مادران باردار، فلج اطفال و مالاریا از جمله بیماری های بود که طی سالهای گذشته مردم مرزنشین را با مشکل جدی مواجه کرده بود که با اقدامات به موقع و مناسب شاهد کاهش شدید و قابل ملاحضه و یا از بین رفتن آنها هستیم”.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس مشکل عدم وجود آب شرب مناسب و بهداشتی را یکی از علل بروز بیماری و بوجود آمدن مشکلات بهداشتی در استان های مرزی می باشد،گفت: “بیش از ۳ هزار روستا در استان سیستان و بلوچستان با مشکلات تهیه آب شرب مواجه هستند که باید برای تهیه آب سالم برای آنها اقدام جدی صورت بگیرد”.

وی با تاکید به اینکه یکی از معضلات و مشکلات استان های مرزنشین بحث بیماری های واگیردار است که البته اقدامات خوبی برای مقابله با آن نیز صورت گرفته است،تصریح کرد: “همواره به دلیل هم مرزبودن با کشورهای دیگر بیماری های نوظهوری در مناطق مرزی را شاهد هستیم که این امر توجه به بهداشت و سلامت مرز را مورد تاکید قرار می دهد”.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بحث تب کریمه کنگو با توجه به اینکه نزدیک به ۱۹ نفر در استان گرفتار این بیماری شدند؛ ولی با اقدامات صورت گرفته کشته و تلفاتی در این زمینه نداشتیم،تاکید کرد: “سلامت و بهداشت مردم مرزنشین باید مورد توجه قدی مسئولان قرار بگیرد و زیرساخت های بهداشتی استان های مرزی نیز باید تقویت شود”.هرانا 9مرداد