چهل هزار هکتار از اراضی کهگیلویه و بویراحمد در حال بیابانی شدن است

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۴۰ هزار هکتار از اراضی جنوب و جنوب غربی این استان روبه بیابانی شدن بوده و حتی در آمار جزو مناطق بیابانی مطرح شده است.

بگودرز باقری‌فرد در جمع خبرنگاران افزود: “برای جلوگیری از بیابانی شدن ۴۰هزار هکتار از اراضی استان، طرحی آماده و به استانداری و سازمان جنگل‌ها ارائه شده و منتظر کمیته فنی سازمان هستیم”.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: “امیدواریم کمیته فنی سازمان جنگل‌ها در زمینه اجرایی شدن طرح پیشنهادی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و برای جلوگیری از بیابانی شدن این اراضی در کمترین زمان ممکن اقدام کند”.

باقری تصریح کرد: “استان کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۳۰۰ هکتار معادل ۸۷ درصد آن جزو منابع ملی است”.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از استان‌های شمالی بیشترین پوشش جنگلی را دارد، ادامه داد: “۵۳ درصد مساحت این استان جنگل است که وجود این ظرفیت، شرایط مطلوبی را برای توسعه گردشگری به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه فراهم کرده است”.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: “در سند توسعه استان به خاطر جنگل‌های زیبای این استان به عنوان یک پارامتر مناسب در زمینه توسعه گردشگری یکی از مهمترین محورهای توسعه بحث گردشگری لحاظ شده و در اولویت برنامه کاری مدیران ارشد استانی است”.هرانا 11 مرداد