کشته و مجروح شدن دستکم چهار کولبر در مناطق مرزی

 

بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای مرزبانی به سوی کولبران، یک کولبر زخمی و دو کولبر کشته‌شده‌اند؛ یک کولبر نیز به دلیل سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز جمعه ۱۳ مردادماه، با شلیک نیروهای نظامی به سوی تعدادی از کولبران در اطراف روستای پیره کانی پیرانشهر، یک کولبر جوان جان خود را از دست داد.

خبرگزاری موکریان ھویت این کولبر را «فرهاد زردی» فرزند عبدالله اهل شهرستان پیرانشهر گزارش کرد.

این خبرگزاری همچنین نوشته است که هفته گذشته کاسبکاری به نام ابراهیم محمودی اهل روستای تاژان براثر تیراندازی مأمورین جان باخت.

از سویی دیگر شبکه حقوق بشر کردستان از مصدومیت یک کولبر بر اثر شلیک مأموران نظامی خبر داد و گزارش کرد؛ روز چهارشنبه ۱۱ مرداد نیروهای انتظامی در محور مریوان به سقز در نزدیکی روستای دوآب، خودروی وانت یکی کاسبکاران کُرد مریوانی به نام «حبیب محبی» را که حامل کولرگازی بوده مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار داده که سبب انحراف این خودرو از جاده و انفجار آن شدند.

شامگاه ۴ مردادماه نیز یک کولبر به نام «محمد اسماعیل‌زاده» اهل روستای سیس از توابع شهرستان سردشت در منطقه مرزی کانی زرد بر اثر سقوط از ارتفاع از کوه جان خویش را از دست داده است. این کولبر متأهل و دارای یک فرزند بوده است.