درب ورودی گورستان تاریخی مسیحیان کرمانشاه مسدود شد

با مسدودسازی ورودی گورستان تاریخی مسیحیان کرمانشاه بازماندگان و خانواده‎ی اموات دفن شده در آنجا دیگر نمی‎توانند از هیچ طریقی به داخل محوطه گورستان وارد شوند و هیچ سازمانی هم پاسخ‎گو نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، پس از انتشار خبر تخریب عمدی قبرستان مسیحیان کرمانشاه، حالا تصاویر و فیلم‎هایی دریافت شده که نشان می‎دهد شهرداری کرمانشاه اقدام به مسدود کردن درب ورودی این گورستان کرده است.

منابع محلی گزارش داده اند، درب آهنی این گورستان که زنگ زده بود و میله‌هایی روی آن سوار شده بود که با زنجیر قفل می‎شد و همچنین محوطه داخلی گورستان از بالای آن پیدا بود، با درب فولادی بزرگی تعویض شده که دور تا دور آن با ملاتی از سیمان و گچ بسته‌اند و محوطه داخل گورستان هم دیگر قابل رویت نیست و ورود به گورستان به طور کل مسدود شده است.

با مسدودسازی مورد اشاره اکنون بازماندگان و خانواده‎ی اموات دفن شده در این گورستان که گاهی برای یادبود به این مزارها مراجعه می‌کردند، حالا دیگر نمی‎توانند از هیچ طریقی به داخل محوطه گورستان وارد شوند و هیچ سازمانی هم پاسخ‎گو نیست.

بخش وسیعی از اراضی این مجموعه در سال‌های گذشته به بهانه های مختلف از سوی شهرداری تصاحب شده است و محوطه کوچکی از قبرستان با تعدادی قبر قدیمی باقی مانده که مسوولان قصد دارند به تدریج آنها را نیز ویران کنند.

شهرداری کرمانشاه برای تخریب عمدی این مجموعه‎ی تاریخی، به بهانه‏ آبیاری زمین‌های قبرستان دست به تخریب این مکان تاریخی زده است.

پیش از این هم تندروها و افراط گرایان منطقه سنگ قبرها را شکستند و صلیب‌های سنگ‌تراشی شده روی قبرها را از بین بردند تا اثری از آنها باقی نماند.

منابع محلی عنوان می‌کنند تا سال ۱۳۷۱ خورشیدی، مسیحیان کرمانشاه در این گورستان دفن می‎شدند ومراسم تدفین آنها نیز همان جا برگزار می‎شد و آن زمان هیچ حصاری دور آن وجود نداشته است. اما بین ۱۰ تا ۱۵ سال است بین آن دیوار کشیده شده و درب آهنی گذاشته‎اند و خانواده ها‏ی بازماندگان برای یادبود اموات به آن محل که اکنون به ویرانه ای تبدیل شده است، مراجعه می‌کردند.هرانا 18 مرداد