صدور حکم نهایی دادگاه برای دو فعال کارگری

جداری فروغی، وکیل جعفر عظیم‌زاده و شاپور احسانی‌راد از صدور حکم نهایی دادگاه خبر داد. این وکیل دادگستری گفت که جعفر عظیم‌زاده از کلیه اتهامات پرونده که “اخلال در نظم عمومی”، “جعل عنوان” و “تشویش اذهان عمومی” بود، به طور کامل تبرئه شد. شاپور احسانی‌راد نیز از دو اتهام “تشویش اذهان عمومی” و “جعل عنوان” تبرئه و به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به پرداخت ۹ میلیون تومان جزای نقدی بدل از شش ماه حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد. میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، محمدعلی جداری فروغی، وکیل جعفر عظیم‌زاده و شاپور احسانی‌راد، گفت: “پس از گذشت ۵ ماه از آخرین جلسه دادگاهِ رسیدگی، روز پنج شنبه هفته گذشته، دادنامه صادره از شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ ساوه به من ابلاغ شد”.

جداری فروغی افزود: “در این حکم صادره، جعفر عظیم‌زاده از کلیه اتهامات پرونده که اخلال در نظم عمومی، جعل عنوان و تشویش اذهان عمومی بود، به طور کامل تبرئه شد. شاپور احسانی‌راد نیز از دو اتهام تشویش اذهان عمومی و جعل عنوان تبرئه و به اتهام اخلال در نظم عمومی به پرداخت ۹ میلیون تومان جزای نقدی بدل از شش ماه حبس و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد”.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه هیچ دلیلی دال بر محکومیت شاپور احسانی راد در پرونده نبوده است، گفت: “امیدوارم در دادگاه تجدیدنظر حکم تبرئه وی را بگیریم”.

جداری فروغی در پایان تاکید کرد که روند رسیدگی به پرونده این دو فعال کارگری مثبت بوده است و شرایط مساعدتری در برخورد با پرونده‌های صنفی حاکم شده‌است.

میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است. هرانا 21 مرداد