گزارشی از وضعیت علی حلفی در دوازدهمین سال حبس


علی حلفی، شهروند عرب اهل حمیدیه در استان خوزستان پس از تحمل ۱۲ سال زندان هم اکنون در زندان مسجد سلیمان به سر می برد. این زندانی در طی سالهای طولانی زندان از امکان مرخصی و رسیدگی پزشکی مناسب بی بهره مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در پی یک رشته انفجار و بمب گذاری در اهواز در سال ۸۴ تعدادی از شهروندان عرب این شهر بازداشت شدند. یکی از بازداشت شدگان “علی حلفی” نام داشت.

علی حلفی فرزند عبد النبی متولد ۱۳۴۵ که اکنون بیش از ۵۰ سال دارد، جزو متهمان اصلی پرونده نبود با اینحال به تحمل ۳۰ سال حبس در تبعید محکوم شد.

وی که از مشکلات دستگاه گوارشی رنج می برد در زمان بازداشت دچار شکستگی دنده های سینه شد و ناچارا در سالهای حبس حداقل یکبار زیر تیغ جراحی رفت.

آقای حلفی برای مدت یکسال در زندان کارون اهواز و ده سال نیز در زندان گناباد از توابع استان خراسان رضوی بصورت تبعیدی ایام حبس خود را تحمل کرده است. او اکنون یکسال است که در زندان مسجد سلیمان در استان خوزستان نگهداری می شود.

در حالی که آقای حلفی حدود نیمی از حبس خود را تحمل کرده است و نیازمند دریافت خدمات پزشکی پیشرفته تر است تاکنون مسئولان قضایی زندان با هیچ یک از درخواست های او برای مرخصی استعلاجی موافقت نکرده اند.

یکی از نزدیکان این زندانی ضمن تایید این گزارش به گزارشگر هرانا گفت “علی چهار فرزند از جمله سه دختر و یک پسر دارد. بر اساس نیاز پزشکی اش برای مرخصی استعلاجی او اقدام کردیم و حتی در یک مرحله که به نظر موافقت ضمنی صورت گرفته بود اسناد ملکی و کفالت های لازم را هم به دادگاه سپردیم با اینحال هیچگاه اعزام او به مرخصی درمانی محقق نشد.”

آقای حلفی در سال ۸۴ توسط نیروهای امنیتی در پرونده موسوم به “انفجار در خیابان سلمان فارسی اهواز” بازداشت شد. از متهمان اصلی پرونده نبود با اینحال تحت عنوان “محاربه” توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به تحمل ۳۰ سال حبس در تبعید محکوم شد. حکم صادره عینا توسط دادگاه تجدید نظر تایید شد.