دادستان رامهرمز: دستگیری ۱۲۰ نفر از عوامل درگیری طایفه ای پتک باغملک

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامهرمز از دستگیری حدود ۱۲۰ نفر از محکومان و محرکین نزاع طایفه ای پتک باغملک خبر داد. دادستان این شهر بازداشت گسترده وابستگان دو طایفه را با مصوبه شورای عالی امنیت ملی و به هدف پایان دادن به درگیری های خونین چند ساله در این منطقه اعلام کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، قاسمی نژاد افزود: “با توجه به اینکه این نزاع دو سال پیش شروع شده و تعدادی زیادی از افراد دخیل در نزاع به حبس و تبعید محکوم شده اند لیکن با درخواست هیات‌های مختلف جهت برقراری صلح و سازش و با مصوبات شورای تامین هر دو شهرستان و استان خوزستان اجرای این آرا به تعویق افتاد و با عنایت به اعطا فرصت کافی و عدم سازش طرفین تصمیم به اجرای آرا گرفته شد”.

این مقام قضایی ادامه داد: “یکی از مسایلی که باعث شد درگیری و نزاع ادامه یابد تحریک طوایف توسط بعضی از افراد به ظاهر مصلح بود که با انجام کار اطلاعاتی و شناسایی افراد دخیل در تحریک دو طایفه تا کنون حدود ۱۲۰نفر از محکومین و محرکین دستگیر و روانه زندان مرکزی اهواز شده اند”.

قاسمی نژاد به کلیه افرادی که مراجع زیربط احضار میشوند توصیه کرد خود را به مراجع زیربط معرفی کنند تا مشمول تخفیف مجازات شوند.

دادستان رامهرمز اضافه کرد: “در صورتی که افراد موجود در لیست تهیه شده توسط جامع اطلاعاتی به احضار مراجع مربوطه توجه نکنند ولو اینکه خود را در کوه‌ها اطراف و یا شهرستان‌های دیگر مخفی کرده باشند دستگیر خواهند شد”.

وی خاطر نشان کرد: “دستگاه‌های قضایی، نظامی و انتظامی به هیچ وجه با اخلاگران نظم و امنیت عمومی کوتاه نخواهند آمد”.

درگیری بین ۲ طایفه محمدی و موسایی در باغملک بر سر یک زمین زراعی از چند سال قبل آغاز شده بود که از سال ۱۳۹۴ شدت گرفت و همچنان ادامه دارد.

اهالی این ۲ طایفه در بیش از ۹ روستای باغملک و ۲ روستای رامهرمز ساکن هستند.

وقوع چندین درگیری خونین بین اهالی این ۲ طایفه تاکنون ۱۸ کشته و ده ها زخمی برجا گذاشته و موجب آواره شدن برخی از اهالی از محل شده است.

شهرستان باغملک در شرق خوزستان قرار دارد. هرانا 28 مرداد