دادگاه یوسف عمادی از بابت پرونده جدید برگزار شد

یوسف عمادی، فعال عرصه موسیقی روز گذشته در محل شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” محاکمه شد.

این پرونده توسط سپاه پاسداران به اتهام “ارتباط و گفتگو با رسانه ها” از درون زندان بخصوص در رابطه با تهیه یک گزارش کوتاه مستند بر علیه این زندانی مفتوح شده است.

روز گذشته شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با حضور وکلای متهم از جمله امیر رئیسیان و حسین تاج، شاهد برگزاری جلسه دادرسی به این پرونده بود.

گزارش شده است وکلا به دفاع از موکل خود و همینطور ارائه لایحه دفاعیه پرداختند. حکم این پرونده ظرف روزهای آینده صادر خواهد شد.

لازم به یادآوری است یوسف عمادی آهنگساز، به همراه مهدی و حسین رجبیان، در تاریخ ۱۳ مهرماه ۱۳۹۲ در دفتر کارشان در ارتباط با راه اندازی یک وبسایت تولید و توزیع موسیقی به نام «برگ موزیک»  بازداشت شدند و بیش از دو ماه در سلول انفرادی بند دو– الف سپاه پاسداران تحت بازجویی بودند. هر کدام از آنها به قید وثیقه تا زمان صدور رای از زندان آزاد شدند.

آقای عمادی به همراه برادران رجبیان در اردبیهشت ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به شش سال زندان و پرداخت جریمه نقدی ۲۰ میلیون تومانی محکوم شد. این حکم در اسفند ماه ۱۳۹۴ در دادگاه تجدید نظر در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی تغییر کرد و جریمه نقدی عینا تایید شد. آنها نزدیک به سه ماه پس از صدور حکم دادگاه تجدید نظر برای اجرای حکم به زندان فراخوانده شدند. مهدی و حسین رجبیان پس از دریافت احضاریه ای برای اجرای حکم، روز ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۵ خود را  به زندان اوین معرفی کردند و در اردیبهشت ۱۳۹۶ آزاد شدند اما یوسف عمادی که هم‌پرونده آنان بود همچنان در زندان مانده است.

یوسف عمادی در خلال تحمل حیس به اتهام ارتباط با رسانه‌ها در دوران زندان نیز به «تبلیغ علیه نظام» در پرونده جداگانه ای متهم شد.

یوسف عمادی در طی دو ماه اخیر برای چند هفته با تبعید به نقاط مختلف زندان از حق ملاقات و تماس با خانواده برای مدت سه هفته محرم شده بود. این محرومیت ها در حالی بر این زندانی تحمیل شده بود که آیین نامه سازمان زندان‌ها ملاقات با بستگان را به عنوان یک حق برای زندانی به رسمیت شناخته است. تبصره ماده ۱۸۸ این قانون گفته است «برنامه ملاقات عمومی باید به گونه‌ای تنظیم شود که هر محکوم دست‌کم هفته‌ای یکبار ملاقات داشته باشد و مدت آن کمتر از ۲۰ دقیقه نباشد. هرانا 30 مرداد