خطر اعدام قریب الوقوع سید جمال سید موسوی را تهدید می کند

سید جمال سید موسوی، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج که به اعدام محکوم شده است در روزهای اخیر به بهانه واهی اعزام به بیمارستان بدون اینکه مشکل پزشکی داشته باشد از بند خارج شد. وی علیرغم مقصد اعلامی به سلولهای زندان رجایی شهر کرج برده شد و با دستبند و پابند برای مدت ۷ روز زنجیر شد. به مادر او آخرین ملاقات قبل از اجرای حکم اعدام داده شد. با اینحال به دلایلی نامعلومی صبح امروز با دست و پاهای خونین ناشی از استفاده بلند مدت از دستبند و پابند، برای چند ساعت به بند سابق خود بازگردانده ولی دوباره به مقصد نامعلومی برده شد. احتمال اجرای حکم اعدام او در ساعات آینده بسیار محتمل است.

آقای سیدموسوی صبح امروز در حالی که دست و پاهایش دچار خونریزی و بریدگی بود به بند سابق خود بازگردانده شد و امکان تماس با خانواده خود را پیدا کرد با اینحال بعد از چند ساعت مجدد به بهانه واهی توسط نیروهای امنیتی از بند خارج و به محل نامعلومی منتقل شد.

این زندانی سنی مذهب به خانواده خود توضیح داده است در طی هفت روز گذشته، درست پس از انتقال از بند به سلول های انفرادی معروف به سوئیت در زندان رجایی شهر کرج برده شد.

دست ها و پاهای او از همان ۲۵ مردادماه با پابند و دستبد و استفاده از زنجیر بسته شد و تا صبح امروز یعنی بیش از ۷ روز با همین وضعیت به سر برد. دستبند و پابندها حتی برای لحظه ای در این مدت باز نشد. اقدام غیرانسانی که موجب ایجاد بریدگی در نقاط مختلف بدن و خونریزی او شد.


در حالی که این زندانی در سایه سکوت و بی خبری در آستانه اعدام قرار داشت به دلایل نامعلومی امروز برای ساعتی به بند عمومی سابق خود باز گردانده شد با اینحال مجددا به محلی نامعلوم منتقل شد.
سیدجمال سیدموسوی، در این مدت امکان آن را یافت که مادر خود را برای آخرین بار ملاقات کند.

از سرنوشت او پس از انتقال امروز خبری در دست نیست با اینحال حسب تجربه و همینطور انتقال پیشین محتملا این زندانی در آستانه اجرای حکم اعدام قرار دارد.

لازم به یادآوری است سید جمال سید موسوی در سال ۱۳۸۷ دستگیر و به اتهام “محاربه” از طریق ارتباط با گروههای سلفی در سال ۱۳۸۸ به  اعدام محکوم شد.

مصداق محاربه برای این زندانی بر اساس دوستی با فردی به نام شورش مهدی خانی بود که پیش از او بازداشت و به انجام اقدام مسلحانه متهم شده بود.

به گفته سید جمال موسوی “در هیچیک از مراحل دادرسی اسنادی دال بر مشارکت وی در فعالیت های مهدی خانی ارائه نشده بود. حتی اقراری نیز موجود نیست.”

هرانا در رابطه با شورش مهدی خانی گزارش کرده بود، این زندانی از سوی شعبه‌ی ۱ دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی بابایی به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد و حکم وی از سوی شعبه‌ی چهار تجدید نظر استان کردستان نیز تایید شد.

حکم شورش مهدی خانی قرار بود در روز ۱۵ اسفند اجرا شود ولی به دلایل نامعلوم تا تاریخ ۸ مرداد اجرای حکم عقب انداخته شد و نهایتا وی در روز پنج‌شنبه، ۸ مردادماه ۱۳۸۸ در زندان سنندج اعدام شد.

سید جمال سید موسوی اهل شهر سنندج، روز چهارشنبه مورخ ۲۳ تیرماه ۱۳۹۵، از زندان سنندج به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده بود.

حکم اعدام آقای موسوی به تایید دیوان عالی کشور نیز رسیده است با اینحال آقای موسوی در تمام مراحل پرونده اتهام وارده را رد کرده.

 هرانا 31 مرداد