اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر/ انتقال دستکم یک زندانی دیگر به سلول انفرادی

یک زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد و دستکم یک زندانی سنی مذهب برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، یک زندانی که با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بود، صبح روز جاری، چهارشنبه ۱ شهریور ماه در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

این زندانی “صادق غلامی” نام داشت و با اتهام حدود یک کیلو گرم کراک به اعدام محکوم شده و روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد ماه جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود.

پیش‌تر یک منبع مطلع در خصوص وی به سازمان حقوق بشر ایران گفته بود: “سال گذشته که می‌خواستند صادق غلامی را در زندان فشافویه جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل کنند وی یکی از همبندیانش را به قتل رساند تا حکم اعدامش به تعویق بیافتد. وی همچنان به خاطر پرونده قتل بلاتکلیف است و دارد تلاش می‌کند تا رضایت اولیای دم را پیش از صدور حکم جلب نماید.”

گفتنی است، قتل همبندیان یا خودزنی شیوه‌هایی هستند که برخی زندانیان برای به تعویق انداختن اجرای حکم اعدامشان انجام می‌دهند.

همچنین روز سه‌شنبه یک زندانی سنی مذهب به نام “سیدجمال سیدموسوی” به سلول انفرادی منتقل شد و قرار است حکم اعدام وی به‌زودی اجرا شود. سیدجمال هفته گذشته را در سلول‌های انفرادی سپری کرده بود و صبح روز گذشته به بند خود بازگشت ولی دوباره به سلول انفرادی منتقل شد. گفته می‌شود وی ملاقات آخر را با بستگان خود انجام داده است.

“سیدجمال سیدموسوی” سال ١٣٨٧ از سوی وزارت اطلاعات شهر سنندج بازداشت و در دادگاه انقلاب به اتهام “محاربه از طریق همکاری با گروه‌های سلفی” به اعدام محکوم شد. حکم وی در دادگاه انقلاب به تأیید رسیده است. سازمان حقوق بشر 1 شهریور