تجمع کارگران فضای سبز یاسوج در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد

بیش از ۳۰ نفر از کارگران فضای سبز یاسوج در اعتراض به عدم پرداخت معوقات و حقوق خود با تجمع در مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد نسبت به این وضع اعتراض کردند.

راستین یکی از این کارگران در این خصوص گفت: ۳۰۰ کارگر هستیم که حدود ۳ ماه حقوقی دریافت نکردیم و پیمانکار از ما بیگاری می‌کشد.

وی بیان کرد: علی‌رغم اینکه دارای ۸ سال سابقه کار و بیمه هستم به دلیل‌های واهی مرا از کار اخراج می‌کنند و حق‌وحقوقم را ضایع کرده‌اند و با این شرایط هزینه خرج و مخارج زندگی را ندارم.

این کارگر خواستار ساماندهی وضعیت خود و دیگر همکارانش شد و افزود: شرمنده خانواده‌های خود هستیم و باید هرروز در دمای بالا کار کنیم و آخرشب هم با دستان خالی به خانه‌های خود می‌رویم.

یکی دیگر از این کارگران که نخواست نامش فاش شود، گفت: یک ماه دیگر تا آغاز سال جدید تحصیلی نمانده و فرزندانم از من پول کیف، کفش و کتاب می‌خواهند و در مقابل دیدگان آنها سرم به زیر و شرمنده هستم.

وی با بغضی که در گلو داشت و نشان دادن دسته‌های پینه‌بسته خود، عنوان کرد: هنر و مهارت دیگری بلد نیستم و جوانی‌ام در این حرفه گذشت وگرنه برای اینکه شرمنده خانواده‌ام نشوم به شغل دیگر پناه می‌بردم.

فرشاد صادقی مدیرعامل سازمان فضای سبز یاسوج، پیرامون علت عدم پرداخت مطالبات این کارگران، گفت: بیش از یک ماه است به علت مسدود بودن حساب ما توانایی پرداخت نداریم.

وی با بین اینکه پول به حساب پیمانکار واریز شده و چک آن موجود است، بیان کرد: قوه قضائیه حساب این پیمانکار را مسدود کرده و امکان پرداخت برای ما وجود ندارد.

صادقی بابیان اینکه تعداد ۲۵۰ کارگر در بخش فضای سبز شهرداری یاسوج مشغول به فعالیت هستند، گفت: این کارگران ناحیه یک و دو شهرداری تا حقوق اردیبهشت‌ماه خود را دریافت کرده‌اند و تا دو روز آینده حقوق تیر و مردادماه نیز به حساب آنها واریز می‌شود. تارنگارحقوق بشر 2 شهریور