دو تجمع صنفی و اعتراضی برگزار شد

جمعی از داوطلبان رشته دستیاری دندانپزشکی ۹۷ در اعتراض به معرفی کتب ملی دندانپزشکی به عنوان منبع آزمون دستیاری دندانپزشکی مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

جمعی از دانشجویان دندانپزشکی و داوطلبان آزمون دستیاری دندانپزشکی سال ۹۷ در اعتراص به معرفی کتب ملی دندانپزشکی به عنوان مرجع سئوالات آزمون دستیاری دندانپزشکی دست به تجمع زدند.

به گفته این دانشجویان علت اصلی تجمع عدم آموزش این کتب و اشکالات گسترده محتوایی و شکلی این کتب مرجع است.

بر اساس این گزارش، دانشجویان دندانپزشکی همچنین خواستار ثبات در تاریخ آزمون دستیاری دندانپزشکی و همچنین ثبات منابع این آزمون هستند.

تجمع دامداران ورامینی برای دریافت مطالبات خود پس از ۸ ماه

به گزارش فارس مورخ ۴ شهریورماه، ۳۰ نفر از دامداران روستای جوادآباد ورامین ظهر روز شنبه برای احقاق حق خود نسبت به عدم پرداخت پول شیر آنها که از دی‌ماه توسط یک واسطه خرید شیر پرداخت نشده، در سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تجمع کردند.

یکی از این دامداران گفت: “فردی که به‌عنوان جایگاه‌دار شیر در روستای جوادآباد ورامین شیر را از دامداران جمع‌آوری می‌کند از دی‌ماه ریالی پرداخت نکرده و هر مرتبه که خواستیم شیر خود را به او نفروشیم، عنوان کرد که مطالبات قبلی را در این‌ صورت پرداخت نخواهد کرد”.

وی تصریح کرد: “این فرد برادرزاده یکی از مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی است و کسی به واسطه این نسبت جرأت برخورد با او را ندارد. پس از پیگیری‌های بسیار و جواب‌های سربالایی که این فرد به ما داد به یک کارخانه لبنی که شیر جمع‌آوری شده از ما را به آنجا انتقال می‌دهند، مراجعه کردیم و کارخانه عنوان کرد که تا خردادماه تمامی پول شیر را به واسطه مورد نظر پرداخت کرده است”.

م. ح یکی دیگر از دامدارانی است که به مشکلات پیش‌آمده برای معیشت دامداران به دلیل پرداخته نشدن طلب‌هایشان اشاره کرده و افزود: “تعدادی از دامداران مجبور به فروش دام‌هایشان شده‌اند و همگی برای معیشت زندگی‌مان به‌شدت تحت فشار هستیم و هر بار که به کارخانه طرف حساب مراجعه می‌کنیم می‌گویند ما اجازه نداریم پول دو ماه اخیر این جایگاه‌دار را به شما بدهیم؛ چراکه این فرد نسبت نزدیک با معاون وزیر دارد و برای ما ایجاد مشکل خواهد کرد”.

این دامدار ادعا می‌کند دامداران روستای جوادآباد ورامین رقمی حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از این فرد طلبکارند، در حالی‌که این واسطه خریدار شیر، سه سال است که جایگاه شیر را از صاحب اصلی اجاره کرده و با همین پول‌ها یک سال گذشته جایگاه را خریده است.

یکی دیگر از معترضان در جمع دامداران روستای جوادآباد ورامین اظهار داشت که جالب‌تر اینجاست که اکنون به ما می‌گویند این فرد اصلاً مجوز ندارد، در حالی‌که نام‌برده مدام در سازمان‌های مرتبط تنها به دلیل اینکه نسبت نزدیک با مسئول ارشد وزارتخانه دارد، رفت و آمد داشته و حتی یارانه شیر ما را هم دریافت کرده است. پس چگونه است که اکنون می‌گویند مجوز ندارد؟ اسنا 5 شهریور