مرگ یک کارگر در سنندج در پی به آتش کشیده شدن یک ساختمان از سوی مأموران شهرداری

در روزهای اخیر در فضای مجازی خبری مبنی بر آتش زدن یک منزل مسکونی در میدان نبوت شهر سنندج که منجر به مرگ کارگر جوان در این منزل مسکونی شد، منتشر و توجه افکار عمومی را به خود جلب کرد.

شاهدان عینی اعلام کردند: «بعد از ظهر روز پنجشنبه مورخ ۲ شهریورماه نیروهای شهرداری سنندج در کوچه «لاله » میدان نبوت برای بازدید از ساخت و ساز غیرمجاز یک باب منزل مسکونی به این ناحیه اعزام و با اهالی این منزل وارد بحث شدند و صاحب این خانه را تهدید به تخریب ساختمان کرده اند.»

به گفته شاهدان، صاحب خانه برای جلوگیری از این امر، ۲ تن از کارگران را در ساختمان نگه داشته تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری کند.

 مسلح حسینی و امید حسینی ۲ کارگر این ساختمان بودند که بنا به خواسته صاحبخانه شب را در منزل مستقر شدند و در همان شب، نیروهای شهرداری به این مکان بازگشته و خانه را به آتش کشیدند.

 بر اثر این حادثه  مسلح حسینی یکی از این ۲ کارگر دچار سوختگی۷۰ درصد شد و کارگر دیگر نیز از ناحیه پا دچار سوختگی شدید شد.

روز دوشنبه مورخ ۶ شهریور مسلح حسینی که برای درمان به شهر تبریز منتقل شده بود پس از ۴ روز تحمل درد و رنج  بر اثر شدت سوختگی جان خود را از دست داد.

کاظمی سرپرست شهرداری سنندج گفت: «مشخص شده که متاسفانه ۶ نفر از عوامل اجرایی شهرداری برروی فیبرهای موجود در محل بنزین ریخته که منجر به آتش سوزی شده است.»

وی افزود: «با توجه به پیگیری های صورت گرفته این ۶ نفر شناسایی و تحویل اداره  آگاهی داده شدند و معلوم شد که بحث خصومت شخصی در میان بوده است. در واقع صاحبخانه با یکی از نیروهای اجرایی شهرداری در جایگاه سی ان جی همکار بوده اند و بحث رشوه خواری در میان بوده است.»

وی در ادامه گفت: «این عوامل از نیروهای شرکتی طرف قرار داد شهرداری بودند و شهرداری مسئولیت این حادثه را برعهده گرفته و همچنان پیگیر این پرونده خواهیم بود.» باشگاه خبرنگاران جوان 8 شهریور