درخواست برگزاری دادگاه تجدیدنظر برای یک فعال کارگری

محمدعلی جداری فروغی (وکیل شاپور احسانی راد) از تجدیدنظرخواهی در پرونده موکلش خبر داد. شاپور احسانی راد به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۹۰ میلیون ریال جزای نقدی بدل از ۶ ماه حبس تعزیری و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده است. میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، محمدعلی جداری فروغی (وکیل شاپور احسانی راد) گفت: “روز ششم شهریور به اتفاق موکل به شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شهرستان ساوه مراجعه کردم و در مورد حکم شاپور احسانی راد، اعتراض کرده و درخواست تجدیدنظر کردم”.

وی با بیان این که موکل من به استناد ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی، به اتهام اخلال در نظم عمومی به ۹۰ میلیون ریال جزای نقدی بدل از ۶ ماه حبس تعزیری و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شده بود؛ افزود: “در جلسه رسیدگی دادگاه ۱۰۱ کیفری ۲ ساوه، دو شاهد از طرف شاکی (کارفرما) معرفی شده بودند که آن دو کارگر نیز تایید کردند هیچ گونه عمل خلافی از طرف موکل صورت نگرفته است و علاوه بر این، در پرونده نیز دلیلی بر ورود اتهام به موکل وجود ندارد”.

این وکیل دادگستری ادامه داد: “امیدوارم با رسیدگی در دادگاه تجدیدنظر، حکم تبرئه شاپور احسانی راد صادر شود”.

میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است. هرانا 7 شهریور