وجود ۴هزار کلاس درس تخریبی و غیرایمن در هرمزگان

ظهر دوشنبه، نوید احمدی، سرپرست نوسازی مدارس هرمزگان، در مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه سورو که با حضور سید ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم و تحقیقات انجام شد، با بیان اینکه برای تخریب و نوسازی مدارس تخریبی و غیرمقاوم به ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بیان داشت: شهرستان‌های بندرعباس، میناب و رودان بیشترین مدارس غیرمقاوم را دارند.

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان افزود: همچنین ۵۷۹ مدرسه با ۲ هزار و ۴۲۸ کلاس درس باید مقاوم‌سازی شوند. برای مقاوم‌سازی این مدارس ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: ۵۲ هزار واحد مسکن مهر استان به هزار و ۳۸۰ کلاس درس نیاز دارد درحالی‌که تاکنون ۶۰ کلاس درس در طرح‌های مسکن مهر هرمزگان احداث شده است.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: برای احداث این کلاس‌های درس به ۲۲۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته احمدی، دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس در استان هرمزگان به‌صورت ۲ شیفت اداره می‌شوند و برای تک شیفته شدن این کلاس‌ها نیز باید ۴۷۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد.

وی افزود: در هفته دولت امسال ۱۴۰ کلاس درس با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: نیکوکاران برای ساخت و نوسازی واحدهای آموزشی بیش از ۳۱ میلیارد تومان در سال ۹۶ تعهد کرده‌اند که تاکنون ۳۳ درصد آن محقق شده است. هرمزگان ۳۲۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی دولتی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند.

هرمزگان ۹۱۹ مدرسه با ۴ هزار و ۲۵ کلاس درس غیراستاندارد و تخریبی دارد. تارنگار حقوق بشر 6 شهریور