سه تجمع صنفی برگزار شد

روز دوشنبه، جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد کشور، جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش و کارگران کارخانه نساجی قائم‌شهر در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، بازنشستگان فولاد برای چندمین بار مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند.

جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد کشور در حاشیه جلسه علنی صبح روز (دوشنبه ۶ شهریور) پارلمان، مقابل درب شماره یک مجلس تجمع کردند.

بازنشستگان فولاد در این تجمع خواستار پرداخت به موقع حقوق و مزایای خود شده‌اند.

بازنشستگان فولاد کشور در ماه‌های اخیر به طور پیاپی مقابل مجلس تجمع کرده‌اند.

تجمع بازنشستگان آموزش و پروش مقابل مجلس

به گزارش تسیم، جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش، مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش صبح روز دوشنبه (۶ شهریور) و در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در مقابل درب پارلمان تجمع کردند.

یکی از تجمع‌کنندگان، گفت: “ما خواهان پرداخت معوقات و نیز تعیین تکلیف نحوه پرداخت حقوق و دستمزدهای خود هستیم، برخی از بازنشستگان حدود ۶ ماه است که حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند؛ وزیر آموزش و پرورش و مجلس باید به این موضوع رسیدگی کنند”.

درخواست کارگران کارخانه نساجی قائم شهر

به گزارش صدا و سیما، کارگران کارخانه نساجی قائم‌شهر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق ماهانه دیشب دست از کار کشیده و در مقابل این کارخانه اجتماع کردند.

کارخانه نساجی قائم‌شهر با قدمت ۸۰ ساله یکی از قدیمی ترین کارخانه نساجی کشور است که با افت و خیزها و رکود صنعتی در سه دهه اخیر حدود ۹ ماه پیش با مصوبه شورای شهر دوره چهارم ، شهرداری قائم شهر با حمایت های امام جمعه و شورای شهر دوره چهارم و نمایندگان فعلی مجلس اقدام به خرید این کارخانه کرده و در زمان حاضر در مالکیت و مدیریت شهرداری این شهرستان است.

هم اکنون بیشتر اعضای شورای شهر جدید آن را به نفع شهرداری قائم‌شهر ندانسته و معتقدند کارخانه داری کار شهرداری نبوده و حفظ کارخانه به علت فرسودگی و هزینه های سنگین تولید آن سودی برای شهرداری‌ این شهرستان نخواهد داشت.

کارخانه نساجی قائم شهر که در گذشته ای نه چندان دور ۱۲۰۰ کارگر در آن مشغول به فعالیت بودند، در زمان حاضر حدود ۲۰۰ کارگر دارد و این تعداد کارگران نیز امسال سه ماه حقوق دریافت نکرده اند.

وجود دو نگاه متفاوت نسبت به مالکیت و ادامه فعالیت کارخانه نساجی قائم شهر ، نخستین چالشهای فراروی شورای شهر پنجم و شهردار جدید قائم شهر است. هرانا 7 شهریور