شالیکاران گیلانی به “بیجار” فروشی افتاده‌اند/۱۱ میلیون کشاورز زمین‌های خود را ازدست‌داده‌اند

مهرداد لاهوتی، نماینده شهروندان گیلانی در مجلس، بابیان اینکه، نباید برنامه‌ای برای اشتغال کشاورزان داشته باشیم، گفت: قبل از هر چیز باید صنعت کشاورزی را تقویت و گسترش دهیم.

او ادامه داد: خریداران زمین‌های کشاورزی (شالیزار و باغ چای) با تغییر کاربری به ویلاسازی پرداخته‌اند، در این شرایط رفته‌رفته شاهد از بین رفتن اراضی کشاورزی در استان گیلان هستیم.

وی افزود: مسئولان کشور باید از هم‌اکنون از بخش کشاورزی صیانت کنند زیرا در چند دهه آینده یکی از اصلی‌ترین چالش‌های جهان بحران تأمین مواد غذایی خواهد بود و اگر با همین روند جلو برویم ایران به کشوری گرسنه تبدیل خواهد شد.

لاهوتی با انتقاد از برخی که می‌گویند باید برای کشاورزان ایجاد اشتغال کرد؛ گفت: یک کشاورز تنها باید به کار کشاورزی بپردازد و از این راه کسب درآمد کند زیرا ورود او به حرفه‌های دیگر باعث تضعیف این بخش خواهد شد.

نماینده لنگرود در مجلس معتقد است؛ باید با سرمایه‌گذاری در صنعت کشاورزی شرایطی را فراهم کنیم تا یک کشاورز در چهار فصل سال درگیر با فعالیت‌های کشاورزی خود باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: هرچه به کشاورزان و روستاییان بی‌اهمیت باشیم به همان اندازه باید نگران افزایش حاشیه‌نشینی شویم. امروز ۱۱ میلیون از روستاییان و کشاورزانی که زمین‌های خود را ازدست‌داده‌اند در حاشیه شهرها کاسه‌ی چه کنم چه کنم در دست گرفته‌اند. تارنگارحقوق بشر 7 شهریور