تایید یک حکم اعدام در دیوان عالی کشور

حکم قصاص تازه‌داماد که به اتهام قتل برادرهمسرش در بازداشت به سر می‌برد، در دیوان عالی کشور تأیید شد. متهم در صورتی که رضایت اولیای دم را جلب نکند به زودی اعدام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از جوان آنلاین، ششم آذرماه سال ۸۸، مأموران پلیس تهران از مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستا‌ن‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. بررسی‌‌ها حکایت از این داشت که مردی ۲۸ ساله به نام صالح که با اصابت ضربات چاقو مجروح شده بود، به بیمارستان منتقل و سپس فوت شده است.

حسن، یکی از بستگان صالح که در محل حضور داشت به پلیس گفت: “صالح برادر ناتنی همسرم است. روز گذشته در حالی که من و همسرم با هم درگیر بودیم، صالح به خانه ما آمد. او در دفاع از همسرم با من درگیر شد. برای اینکه من را آرام کند، چاقو برداشت و به خودش ضربه زد. او را به بیمارستان رساندیم، اما پزشکان گفتند که فوت شده است”.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد که صالح خودزنی نکرده و ادعای حسن دروغ است.

به این ترتیب پرونده با موضوع قتل عمد تشکیل و تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه خواهر مقتول به اداره پلیس رفت و گفت: “قاتل برادرم کسی نیست جز شوهرم! تازه عروس”.

در ادامه گفت: “چندماهی از ازدواج من و حسن نگذشته بود، اما با هم اختلاف‌های زیادی داشتیم. سعی کردم مشکلاتم را از خانواده‌ام مخفی نگه دارم تا اینکه چند روز قبل صالح به خانه‌مان آمد و متوجه درگیری من و شوهرم شد. او به هواخواهی از من درگیر شد و به سمت حسن حمله کرد. در آن لحظه شوهرم کارد میوه‌خوری را از آشپزخانه برداشت و یک ضربه به شکم برادرم زد”.

با این توضیحات حسن ۲۹ ساله بازداشت شد و با اقرار به جرمش در شرح حادثه گفت: “آن روز صالح با دیدن درگیری عصبانی شد و ناسزا گفت. بعد از آن بود که با مشت و لگد به جانم افتاد. همان لحظه خواستم خانه را ترک کنم که بار دیگر صالح حمله کرد. برای دفاع از خودم خم شدم و بدون آنکه کف آشپزخانه را نگاه کنم یک شی را از روی زمین برداشتم. فکر کردم قاشق است، اما وقتی آنرا به سمت صالح بردم و او خونین روی زمین افتاد تازه فهمیدم چه بلایی سرم آمده است”.

با اقرارهای متهم کیفرخواست صادر و پرونده به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در اولین جلسه رسیدگی، بعد از درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم، متهم در جایگاه قرار گرفت و بعد از شرح ماجرا از خودش دفاع کرد.

در پایان هیئت قضایی بنا به درخواست اولیای‌دم متهم را به قصاص محکوم کرد.

این حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد و در شعبه ۱۳ دیوان تأیید شد. به این ترتیب تازه داماد در آستانه مرگ قرار دارد. هرانا 10 شهریور