آزادی یک شهروند نقده‌ای بعد از چند ماه

 بعد از بیش از دو ماه و نیم بازداشت، یک شهروند در شهرستان نقده با اتهامات سیاسی از بازداشت سپاه پاسداران آزاد شد. وی در زمان بازجویی، از تماس با با خانواده و وکیل محروم بوده است.

در هفته‌ی دوم مردادماه سال ۱۳۹۶، «میلاد دشتی» با قرار وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه از سوی سپاه پاسداران آزاد شد. وی به هنگام آزادی، از تماس با رسانه‌ها بر حذر داشته شده است.

روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۶ خورشیدی، میلاد دشتی از سوی نیروهای امنیتی حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شهر نقده بازداشت شد و از زمان بازداشتش به مدت دوماه، علیرغم مراجعه‌ی خانواده‌ی او به حفاظت اطلاعات سپاه، هیچ اطلاعی در رابطه با محل نگه‌داری وی کسب نشده بود. وی نهایتا بعد از دو ماه توانسته بود در تماسی کوتاه، بازداشتش را به اطلاع خانواده برساند.

بازداشت میلاد دشتی، تحت اتهامات سیاسی و در رابطه با احزاب کُردی صورت گرفته و در هنگام بازداشت، مورد ضرب و‌ شتم قرار گرفته بود.

مطابق ماده ۱۳۲ قانون آیین دادرسی، به منظور دسترسی به متهم و حضور به موقع وی در موارد لزوم و جلوگیری از فرار یا پنهان شدن یا تبانی با دیگری، قاضی مکلف است پس از تفهیم اتهام به وی یکی از قرارهای تامین کیفری را صادر کند.جقوق بشر کردستان 22 مرداد