تداوم بی‌توجهی مسئولان به وضعیت سهیل عربی پس از ده روز اعتصاب غذا

سهیل عربی که در اعتراض به دستگیری و تهدید همسرش و همچنین پرونده‌سازی برای وی از سوی نیروهای سپاه از دوم شهریورماه دست به اعتصاب غذا زده، پس از گذشت ده روز با افت فشارخون و ۱۰ کیلوگرم کاهش وزن روبه‌رو است با این حال مسئولان زندان و مأموران امنیتی تاکنون توجهی به درخواست و وضعیت این زندانی عقیدتی نداشته‌اند.

گفتنی است؛ سهیل عربی در روزهای اخیر به دلیل خونریزی معده چندین بار به بهداری زندان منتقل شده است.

شعبه سوم بازپرسی دادسرای مقدس در هفته گذشته سهیل عربی را برای رسیدگی به پرونده جدیدی که از سوی نیروهای سپاه تشکیل شده، به این محل احضار کرده است اما مسئولان زندان به بهانه امتناع این زندانی عقیدتی از پوشیدن لباس زندان از اعزام وی ممانعت کرده‌اند.

نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی، در مردادماه به مدت هشت روز در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برد و پس از آن نیز مکررا طی تماس های تلفنی او را تهدید کردند که اطلاع‌رسانی درباره پرونده اتهامات مطروحه برای این خانواده را سنگین‌تر خواهد کرد.

لازم به یادآوری است؛ در پی بازداشت نسترن نعیمی از سوی نیروهای سپاه، این زندانی عقیدتی اعلام اعتصاب غذا کرد و او نیز از سوی مسئولان زندان به بند دو-الف منتقل گردید. وی در حالی که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در بند دوـالف از سوی ماموران بازجویی، تحت انواع شکنجه و ضرب و شتم از ناحیه سروصورت قرار گرفته است.

این زندانی بند هفت علیرغم سرگیجه، سردرد شدید حالت تهوع و مشکلات بینایی بر اثر ضرب و شتم  از رسیدگی درمانی مناسبدر زندان محروم مانده و مسئولان از رسیدگی به وی خودداری می‌کنند.

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت تارنگارحقوق بشر 11 شهریور