۴هزار کلاس درس هرمزگان تخریبی و غیرایمن است

، نوید احمدی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه سورو که با حضور سید ضیا هاشمی سرپرست وزارت علوم و تحقیقات انجام شد، با بیان اینکه برای تخریب و نوسازی مدارس تخریبی و غیرمقاوم به ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، بیان داشت: شهرستان‌های بندرعباس، میناب و رودان بیشترین مدارس غیرمقاوم را دارند.

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان افزود:همچنین ۵۷۹ مدرسه با ۲ هزار و ۴۲۸ کلاس درس باید مقاوم سازی شوند. برای مقاوم‌سازی این مدارس ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: ۵۲ هزار واحد مسکن مهر استان به هزار و ۳۸۰ کلاس درس نیاز دارد درحالی که تاکنون ۶۰ کلاس درس در طرح‌های مسکن مهر هرمزگان احداث شده است.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: برای احداث این کلاس‌های درس به ۲۲۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گفته احمدی، دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس در استان هرمزگان به‌صورت ۲ شیفت اداره می‌شوند و برای تک شیفته شدن این کلاس‌ها نیز باید ۴۷۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد.

وی افزود:در هفته دولت امسال ۱۴۰ کلاس درس با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری می‌رسد.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت:نیکوکاران برای ساخت و نوسازی واحدهای آموزشی بیش از ۳۱ میلیارد تومان در سال ۹۶ تعهد کرده اند که تاکنون ۳۳ درصد آن محقق شده است. هرمزگان ۳۲۰ هزار دانش آموز دارد که در سه هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

هرمزگان ۹۱۹ مدرسه با ۴ هزار و ۲۵ کلاس درس غیراستاندارد و تخریبی دارد. مهر6شهریور