انفجار مین، کولبر کُرد را نقص عضو کرد

امروز پنج‌شنبه شانزدهم شهریورماه، یک کولبر کُرد به دلیل برخورد با مین‌های کاشته شده در مرز “دوله‌بی” سردشت دچار مصدومیت و نقص عضو گردید.

خبرنگار کُردپا هویت این کولبر کُرد را “خضر مولانی” اهل روستای “قلعه ره‌ش” از توابع سردشت اعلام کرد.

انفجار مین موجب قطع شدن پای این کولبر کُرد شده و وی جهت معالجه پزشکی به مراکز درمانی ارومیه انتقال و هم‌اکنون تحت مراقبت پزشکی می‌باشد.

بحران اقتصادی در استان‌های کُردنشین ایران به ویژه در مناطق مرزی، شهروندان کُرد به اجبار و برای تأمین مایحتاج زندگی به کار پرخطر کولبری روی می‌آورند که علاوه بر شلیک مستقیم نیروهای نظامی حکومت اسلامی ایران، سرمازدگی و برخورد با مین‌های عمل نشده، جان آنان را تهدید می‌کند.

با گذشت ٢٧ سال از جنگ میان ایران وعراق تاکنون مین دشمن خاموش جان شهروندان را در استان های آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه و کردستان تهدید می‌کند.

بر اساس اطلاعات موجود، ٦ میلیون هکتار از خاک ایران به مین آلوده است و بنابه آمارها، بیش از ٢٠ میلیون مین در سراسر ایران وجود دارد که از این میان استان‌های ایلام، کرمانشاه، کُردستان و آذربایجان‌غربی به دلیل امنیتی بودن و همچنین مرزی بودن این مناطق، بیشترین مین‌های کاشته‌شده را به خود اختصاص داه‌اند. کردپا 16 شهریور