مرگ و مصدومیت ۲۰ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

طی روزهای گذشته، ۱۲ کارگر کشته و تعداد ۸ کارگر نیز دچار مصدومیت شدند. ایران در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

منابع خبری در کارخانه فولاد قزوین؛ از مرگ یکی از کارگران این کارخانه بر اثر برق گرفتگی خبر دادند.

روز پنجشنبه (۲۳ شهریورماه) یکی از کارگران کارخانه فولاد قزوین به نام «رضا نادرلو» که بیشتر از ده سال در این واحد مشغول کارگری بود، در قسمت سالن کارخانه فولاد قزوین حین انجام کار بر اثر برق گرفتگی دچار ایست قلبی شد و جان باخت.

کامران سلیمانی (رئیس بیمارستان تأمین اجتماعی تاکستان) با تایید خبر برق گرفتگی منجر به فوت یکی از کارگران کارخانه فولاد قزوین گفته است: “روز پنجشنبه مرد ۴۳ ساله‌ای که دچار برق گرفتگی شده بود؛ به بیمارستان تاکستان منتقل شد”.

وی با بیان اینکه این مرد قبل از ورود به بیمارستان فوت کرده بود، افزود: “البته مشخص نشده که فرد پس از برق گرفتگی به علت طول مسیر دچار مرگ شده یا شدت برق گرفتگی بسیار بالا بوده است”.

به گفته وی، علت اصلی فوت این کارگر باید توسط پزشکی قانونی، بررسی و اعلام شود.

مرگ ۲ کارگر استان مرکزی در دو حادثه جداگانه

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۷، در دو حادثه جداگانه، دو کارگر ساختمانی در استان مرکزی جان خود را از دست دادند.

ظرف روزهای (۲۶ و۲۷ شهریور ماه) در دو حادثه جداگانه، دو کارگر ساختمانی در استان مرکزی جان خود را از دست دادند.

در  اولین حادثه که در یک ساختمان در حال تخریب در شهرستان زرندیه رخ داد، یک کارگر ساختمانی به علت ریزش ناگهانی دیوار و برخورد مصالح ساختمانی با سر و صورتش، جان خود را از دست داد.

صبح روز (دوشنبه) نیز کارگری ۳۳ ساله در حین کندن چاه در روستای ابراهیم آباد اراک بر اثر برق گرفتگی با دستگاه کمپرسور، جان باخت.

جان باختن سه کارگر بر اثر مسمومیت با گاز اسیدی

به گزارش برنا مورخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۸، مسمومیت با گاز اسیدی جان ۳ کارگر هیدجی را گرفت.

رئیس فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: “این کارگران برای پاکسازی به محل نگهداری مایعات اسیدی وارد شدند و بلافاصله پس از وارد شدن یکی پس از دیگری بر اثر مسمومیت ناشی از مواد اسیدی دچار مسمومیت شده و جان خود را از دست می دهند”.

زراعتچی افزود: “این حادثه در شرکت تولیدکننده خوراک دام و طیوردر هیدج رخ داد”.

هیدج یکی از شهرهای استان زنجان و از توابع شهرستان ابهر است که در فاصله ۷۳ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد.

چهار کشته و زخمی در اثر انفجار مخزن اسید در یک کارخانه

به گزارش میزان مورخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۸، سرپرست اورژانس گفت: “انفجار مخزن یک کارخانه در شهرضا دو کشته و یک مجروح برجای گذاشت”.

پیر حسین کولیوند اظهار داشت: “ساعت ۱۲:۵۰ روز گذشته وقوع حادثه در کارخانه ارکان شیمی شهرک رازی شهرضا به اورژانس اعلام شد. بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند”.

وی ادامه داد: “این حادثه به علت انفجار مخزن اسید رخ داده بود”.

سرپرست اورژانس کشور، تاکید کرد: “عوامل اورژانس دو مرد که دچار سوختگی ۱۰ و ۲۵ درصد شده بودند را به بیمارستان منتقل کردند. متاسفانه در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند”.

انفجار در گرمسار جان یک کارگر را گرفت

به گزارش مهر مورخ سه‌شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، مدیرعامل آتش نشانی و امداد و نجات گرمسار گفت: “آتش سوزی و در پی آن انفجار مخزن مواد اشتعال‌زا در کارخانه روغن کشی گرمسار جان یک کارگر را گرفت”.

عباس قندالی ضمن تائید جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی کارخانه ای در گرمسار، بیان کرد: “این حادثه بر اثر آتش سوزی در یکی از مخازن نگهداری مواد اشتغال زا رخ داد که در نهایت به انفجار انجامید”.

وی افزود: “در این حادثه یک کارگر اهل کشور افغانستان به نام سعید نور محمد بر اثر جراحات وارده جان باخت”.

مدیرعامل آتش نشانی گرمسار گفت: “در پی وقوع آتش سوزی و متعاقب آن انفجار در یکی از مخازن کارخانه روغن کشی گرمسار اکیپ های آتش نشانی به محل اعزام و برای عدم سرایت آتش به بخش های دیگر اقدام کردند که درنهایت این اقدامات موفقیت آمیز بود و آتش مهار شد”.

قندالی افزود: “برای حضور در این حادثه چهار اکیپ آتش نشانی و امداد به محل اعزام شدند”.

برق گرفتگی، جان یک نفر را در ثلاث باباجانی گرفت

به گزارش شاخ شمیران مورخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۶، برق گرفتگی در قالیشویی ورودی شهر تازه آباد جان یک نفر را گرفت.

براساس این گزارش حوالی بامداد روز گذشته برق گرفتگی در قالیشویی شهر تازه آباد جان یک کارگر را گرفت.

این کارگر که اهل شهرستان بیجار است حوالی بامداد روز گذشته به همراه خانواده اش مشغول کار در قالیشویی بود که برق گرفتگی موجب فوت وی شد.

براساس گزارشات مردمی همسر و فرزند این مرحوم نیز در داخل قالیشویی بوده اند که خوشبختانه آسیبی به آنها وارد نشده است.

جسد این کارگر بعد از انجام مراحل اداری در شهرستان ثلاث باباجانی به بیمارستان حضرت رسول جوانرود انتقال یافت تا جهت خاکسپاری به شهرستان بیجار انتقال داده شود.

جزئیات جدید از ریزش تونل در شهرکرد/۲ نفر فوت و یک نفر مفقود شده‌اند

به گزارش ایلنا مورخ ۱۳۹۶/۰۶/۲۸، سرپرست اورژانس کشور از کشته و زخمی شدن ۷ نفر بر اثر ریزش تونل در محور شهرکرد مسجد سلیمان خبر داد.

پیرحسن کولیوند درباره حادثه ریزش تونل در حال ساخت گفت: “در ساعت ۱۷:۱۰ یک تونل در حال ساخت در محور شهرکرد مسجد سلیمان -گردنه چری دچار ریزش شد”.

او ادامه داد: “در حادثه ۵ نفر مصدوم شدند که به بیمارستان امام رضا اردل منتقل شدند همچنین دو نفر نیز در محل حادثه جان باختند”.

سرپرست اورژانس کشور درباره جزئیات جدید ریزش تونل گفت: “۵ نفر در این حادثه مصدوم شدند که ۴ نفر به بیمارستان سیدالشهدا فارسان و یک نفر به بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد منتقل شدند”.

او ادامه داد: “در این حادثه ۲ نفر فوت و یک نفر نیز مفقود شده است”. ایلنا 29 شهریور