شماری از کارگران معترض هفت تپه در دادگاه شوش به زندان تهدید شدند

هفت کارگر شرکت نیشکر هفت تپه در دادگاه شوش تهدید شده اند که در صورت،فعالیت های صنفی به زندان محکوم خواهند شد.

هفت کارگر نیشکر هفت تپه طی دو هفته گذشته دو بار از طریق پاسگاه محل احضار و به دادگاه معرفی شدند. این کارگران در دادگاه تهدید شده اند که در صورت فعالیت صنفی محکوم به تحمل زندان خواهند شد.

قاضی دادگاه شوش بدون سئوال و جوابی به این کارگران گفته که در تحریک کارگران به اعتصاب و بستن جاده دست داشته اند.

این منبع آگاه همچنین گفت که قاضی به این هفت کارگر نیشکر هفت تپه گفته است که باید به مدت شش ماه، هر ماه به پایگاه نیروی انتظامی هفت تپه حاضر شوند و امضا بدهند.

او اضافه کرد به کارگران گفته شده است که در صورت اعتصاب همکاران شان و یا بستن جاده از سوی کارگران هفت تپه به چهار سال زندان محکوم خواهند شد.

هفت کارگر شرکت نیشکر هفت تپه در شرایطی از سوی قاضی دادگاه تهدید شده اند که دستمزد تیر، مرداد و شهریور صدها کارگر این شرکت پرداخت نشده است.

از زمان خصوصی سازی شدن شرکت نیشکر هفت تپه در اسفند سال ۹۴، شرایط کارگران این واحد بدتر شده و حقوق آنها با تاخیر پرداخت شده است.

این موضوع همراه با مشکلات تولید در نیشکر هفت تپه باعث شده است کارگران خواستار بازگردانده شدن مالکیت شرکت،به دولت شوند؛ خواسته ای که از سوی کارگران شماری از کارخانه ها از جمله هپکو و آذرآب در اراک مطرح شده است.

پس از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه از بازداشت دستکم ۱۵ کارگر و احضار ۵۳ کارگر به دادگستری شوش خبر داده بود.

چندی پیش علی نجاتی، کارگر اخراجی و عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، نیز از سوی اداره اجرای احکام دادگستری اندیمشک احضار شد تا دوره زندان خود را سپری کند.

آقای نجاتی به شش ماه زندان محکوم است.

اتهامات علی نجاتی «ارتباط با فعالان خارج از کشور،‌ فعال کردن جنبش کارگری در شمال خوزستان، برگزاری مراسم روز جهانی کارگر و مراسم روز جهانی زن در ۸ مارس، و برگزاری جلسات هفتگی سندیکای هفت‌تپه» است. رادیو فردا 15 مهر