وضعیت دشوار زندانی سیاسی معترض در زندان زاهدان

ابوبکر رستمی، زندانی سیاسی محکوم به اعدام که در زندان زاهدان به سر می برد صبح روز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶، به تصمیم مسئولین زندان جهت تنبیه به قرنطینه زندان تبعید شد.

مسئولین زندان از عملکرد آقای رستمی در خصوص گفتگو با افراد مسئولی که حسب مسئولیت یا بصورت نمایشی مانند دیپلماتهای خارجی از زندان زاهدان بازدید می کردند ناراضی بودند برای همین با حضور حسن خواجه میر مدیر داخلی زندان و محمد نارویی رئیس بازرسی، این زندانی را بصورت تنبیهی بر خلاف آیین نامه های مدون سازمان زندانها به قرنطینه این زندان که شرایط محدود و سخت تری دارد تبعید کردند.

یک منبع مطلع در اینباره به گزارشگر هرانا گفت: “برای ابوبکر رستمی که چند روز پیش برده بودنش قرنطینه شورا گرفتند (شورای انضباطی تشکیل دادند) و قرار شد بیست روز بماند در قرنطینه، این تصمیم را رئیس زندان آقای خسروی و حفاظت آقای بلانی با مدیر داخله محسن خواجه گرفته است”.

این منبع در مورد زمینه برخورد با ابوبکر رستمی گفت: “ابوبکر فقط مشکلات زندان را بازگو کرده ولی بهانه تراشیده اند که این فرد (ابوبکر رستمی) باعث شده تو بند شورش شود و بچه ها رو تحریک کرده است و بهشون گفته جلوی مسئولین بایستید، مشکلات خودتان را بگید و از این قبیل مسائل، میگن بچه ها رو تحریک کرده چون بند یک بند جوانان است”.

بنابر گفته ی این منبع مطلع فردای روزی که ابوبکر رستمی به قرنطینه منتقل شد، نسبت به این اقدام تنبیهی دست به اعتراض غذا زده است و تا کنون این اعتصاب غذا نیز ادامه دارد”.

پیش از انتقال تنبیهی آقای رستمی، زندانی دیگری به نام محمد اسکانی، ۲۲ ساله که در دفاع از مطالبه گری آفای رستمی صحبت کرده بود نیز به دستور مسئولین همزمان با این زندانی سیاسی به محل قرنطینه زندان تبعید شد.

آقای اسکانی از متهمان جرایم مواد مخدر است که از یکسال پیش بصورت بلاتکلیف در این زندان به سر می برد.

ابوبکر رستمی نیز زندانی سیاسی است که از ۲۶ ماه قبل در این زندان به سر می برد و مردادماه سال جاری از بابت “محاربه و همکاری با گروههای معاند نظام” همراه با هم پرونده های خود به حکم دادگاه انقلاب زاهدان به اعدام محکوم شد.

از جزییات پرونده و مصداق های اتهامی این زندانی اهل کرمانشاه که متهم به اقدام علیه امنیت کشور است اطلاع زیادی در دست نیست.هرانا 19 مهر