وزارت اطلاعات: رامین حسین پناهی به‌زودی اعدام خواهد شد

؛ امروز چهارم آبان ماه، نیروهای وزارت اطلاعات در سنه، خطاب بە مادر و خواهر رامین حسین پناهی اعلام کرده‌اند. کە وی در بازداشت وزارت اطلاعات است و به‌زودی اعدام خواهد شد.

رامین در دوم تیرماه ۱۳۹۶ خورشیدی، در شهر سنه و در حالی کە برای دیدار خانواده خود به این شهر سفر کرده بود، براثر شلیک نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران از ناحیه کمر مورد اصابت گلوله قرارگرفته و زخمی می‌شود. وی پس از گذشت مدت کوتاهی به بازداشتگاه اطلاعات منتقل‌شده و مورد شکنجه و بازجویی قرار می‌گیرد.

شایان‌ذکر است که پس از گذشت ۱۲۴روز از بازداشت رامین، وزارت اطلاعات از هرگونه جوابی به خانواده‌ی وی سر باز زده و از سرنوشت وی اعلام بی‌خبری کرده بود. در این مدت چندین بار رامین به‌طور مخفیانه و دور از چشم خانواده بە دادگاه انتقال داده‌شده است.
سرانجام پس از گذشت چهار ماه بی‌خبری از سرنوشت این زندانی سیاسی کورد و پیگیری‌های مکرر خانواده وی، سرانجام امروز وزارت اطلاعات خطاب به مادر و خواهر رامین اعلام می‌کنند که فرزندشان در بازداشت این وزارت است و گفته‌اند که ازاینجا بروید و در جستجوی رامین نباشید. چون‌که او همین‌جا اعدام خواهد شد. بعد از اعلام این خبر تعادل جسمی مادر رامین برهم می‌خورد و در حالت بیهوشی به بیمارستان منتقل می‌شود.

جمعیت حقوق بشر کوردستان4 آبان