بازداشت هفت تن دیگر همزمان با آزادی یک تن در مناطق غربی کشور

همزمان با آزادی یک زندانی از زندان ارومیه، در شهرهای ایلام، کامیاران، سنندج، بوکان و مریوان، دست کم هفت نفر با اتهامات امنیتی یا سیاسی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

عمده‌ی این بازداشتها که از فاصله‌ی زمانی اول آبان ۱۳۹۶ صورت گرفته‌اند، احتمالا با طرح اتهاماتی سیاسی یا عقیدتی بوده‌ است.

روز ۱۲ آبان‌ ۱۳۹۶ «جسیم امیدی» از اهالی شهرستان ایلام از سوی نیروهای امنیتی به اتهام «همکاری با احزاب کرد» بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

«محمد قبادی» فرزند احمد نیز از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در شهر کامیاران هم روز چهارشنبە ١٠ آبان، به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» در منزل خود بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

همچنین روز دوشنبە ٨ آبان «مسلم ابراهیمی» از اعضای مکتب قرآن کردستان طی حکم مبهمی که از سوی شعبە‌ی دوم دادگاه انقلاب سنندج به علت عضویت وی در این نهاد مذهبی صادر شد، بازداشت گردید.

در ادامه گزارش شده روز ۶ آبان، نیروهای اطلاعاتی سنندج در روستای نگل، با اتهامتی سیاسی اقدام به بازداشت «محمود قادری» کرده‌اند.

همچنین خانم «نقشین کریمی» همسر محمود قادری که جهت کسب اطلاع از بازداشت وی به اداره‌ی اطلاعات مراجعه نموده بود، بازداشت شدە است.

در ادامه این موج بازداشت در هفته‌ی اول آبان نیروهای امنیتی در سنندج اقدام بە بازداشت یک فعال محیط زیستی به نام «مادح فتحی» ۲۷ ساله، نمودند. آنها پس از بازداشت وی را به محل نامعلومی منتقل کرده‌اند.

در خبری مشابه از بوکان، مشخص شده روز چهارشنبه ۳ آبان، «سلیمان میرزایی» فرزند ابوبکر در منزل شخصی خود به دلایل نامعلوم و بدون ارائه‌ی مجوز قانونی از سوی نیروهای اداره‌ی اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

از ارومیه هم گزارش رسیده است که «علی حاجی‌زاده» که روز ۱ آبان از سوی نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه آزاد شده است. اتهام وی «همکاری با یکی از احزاب کرد» عنوان شده است. حقوق بشر کردستان 13 آبان