بخاطر نبود مدیر کل بومی، زاهدان و چابهار دارای بیشترین جمعیت بی سواد در سیستان و بلوچستان

معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش شهرستان چابهار گفت: متاسفانه در استان ۵۴۳ هزار نفر بی سواد وجود دارد که شهرستان چابهار ۷۴ هزار نفر را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که دو شهر زاهدان و چابهار تنها شهرهای استان هستند که از ابتدای انقلاب هیچگاه مدیر کل بومی در آموزش و پرورش برگزیده نشدا است.

، نوروزی در جلسه ‌شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان  چابهار که به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد، افزود: شهرستان‌های زاهدان و چابهار دارای بیشترین جمعیت بی سواد در استان هستند.

رئیس آموزش و پرورش چابهار در ادامه گفت: تمامی امکانات و تمهیدات لازم برای کاهش آمار بی سوادان و در نهایت ریشه کنی بی سوادی در سیستان و بلوچستان اندیشیده شده است.

همچنین در این جلسه فرماندار چابهار از شاخص‌های وضعیت سواد آموزی در شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه مانند سایر شاخص‌ها چابهار وضعیت مناسبی با میانگین کشوری و حتی استانی ندارد.

وی ادامه داد: نبود سواد و آموزش کافی در جامعه می‌تواند آسیب‌های فراوانی به جامعه تحمیل کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تصریح کرد: بایستی برنامه‌ای ویژه و عملیاتی، بین دستگاه‌ها تدوین گردد تا ما بتوانیم با کمک یکدیگر موضوع بی سوادی را حل نماییم، علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه فاصله زیادی با ریشه کنی کامل بی سوادی در منطقه داریم‌.

وی در پایان گفت: نبایستی صورت مساله پاک شود و از ارائه شرح توصیف به سمت آمارهای کمی حرکت کنیم. ایسنا 18 ابان