سه تجمع اعتراضی برگزار شد

ا مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۲۲، روز گذشته جمعی از اخراجی‌های جایگاه‌های سوخت اهواز، بار دیگر مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند.

این کارکنان که پس از واگذاری جایگاه‌های سوخت به بخش خصوصی بیکار شده اند؛ بارها با خواسته بازگشت به کار، تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند.

در ماه جاری، این چهارمین بار است که اخراجی‌های جایگاه‌های سوخت تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

یکی از تجمع‌کنندگان در این رابطه می‌گوید: “چند ده نفر هستیم که علیرغم این که بین ده تا هجده سال سابقه کار داریم، بیکار شده‌ایم؛ مراجعات مکرر به شرکت ملی فرآورده‌های نفتی و مراجع و نهادهای بالاتر از جمله استانداری نیز تا کنون نتیجه‌بخش نبوده‌است”.

پیش از این در مهرماه و پس از تجمعات مکرر اخراجی‌های جایگاه‌های سوخت، کمیسیون انرژی مجلس دو هفته به وزارت نفت فرصت داد که این پرسنل را تعیین تکلیف کند. حسن بهرام‌نیا (رئیس کمیسیون نفت و انرژی مجلس) گفت: “برخی از پرسنل جایگاه‌های سوخت پس از واگذاری بخشی از این جایگاه‌ها به بخش خصوصی از کار بیکار شده‌اند و بیش از یک سال است که در رفت‌وآمد جهت پیگیری وضعیت کاری خود هستند”.

رئیس کمیته نفت و گاز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: “کمیسیون انرژی دو هفته به وزارت نفت مهلت داد تا وضعیت نیروهای قراردادی مشغول در جایگاه‌های سوخت را تعیین تکلیف کند، در غیر این‌صورت کمیسیون، راه‌حل‌هایی را به بحث گذاشته و وزارت نفت را مکلف به اجرا می‌کند؛ ازجمله اینکه به عنوان مثال دولت مکلف می‌شود تا پنج سال به‌جای جایگاه‌داران، حق بیمه پرسنل را پرداخت کند”.

فاطمه کاهی (رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران) نیز در ارتباط با اعتراضات کارگران جایگاه‌های سوخت کشور که پس از خصوصی‌سازی بیکار شده‌اند به خبرنگار ایلنا گفت: “واگذاری جایگاه‌های سوخت براساس اصل ۴۴ قانون اساسی انجام شد و متولی آن، سازمان خصوصی‌سازی کشور بود”.

وی در تشریح وضعیت کارگران جایگاه‌های سوخت گفت: “تعدادی از کارگرانِ جایگاه‌ها، قرارداد معین بودند و تعدادی نیز پیمانکاری؛ کارگران پیمانکاری اگر پیمانکار یا مالک جایگاه تغییر کند، ممکن است بیکار شوند اما قراردادی‌ها پس از خصوصی‌ساری، تحت پوشش و اختیار خریدار و مالک جدید قرار دارند”.

تجمع کارکنان پیمانکار شرکت برق منطقه ای

به گزارش ایرنا مورخ ۲۲ آبان ۱۳۹۶، حدود ۳۰ نفر از کارکنان شرکت ساختمانی ‘ست’ پیمانکار شرکت برق منطقه ای خوزستان یکشنبه با تجمع مقابل ساختمان این شرکت در اهواز به عنوان کارفرمای پروژه خواستار پرداخت حقوق و معوقات خود شدند.

یکی از این کارکنان که خواست نامش در خبر ذکر نشود گفت: “حقوق کارکنان شرکت ساختمانی’ست’ به مدت پنج ماه پرداخت نشده است”.

وی با اشاره به پرداخت نشدن اضافه کاری ها، عیدی و سنوات سال ۹۵ افزود: “حدود ۱۰ روز است که با تجمع در مقابل ساختمان شرکت برق منطقه ای خوزستان خواستار رسیدگی به مطالباتمان هستیم اما پاسخ قانع کننده ای دریافت نکردیم”.

وی با بیان اینکه به اخراج تهدید شده ایم یادآور شد: “پس از پنج ماه کار بدون حقوق ما را به اخراج تهدید کرده اند. اگرچه تمایلی به بیکار شدن نداریم اما ترجیح می دهیم که مطالبات را دریافت و سپس از شرکت اخراج شویم”.

یکی دیگر از کارکنان این شرکت با اشاره به اینکه از ۲ سال پیش با تغییر مدیران ارشد این شرکت بسیاری از نیروهای بومی نیز اخراج شدند گفت: “در ماه های اخیر روند پرداخت حقوق بسیار نامنظم بود که در همین خصوص نامه نگاری هایی به مدیرعامل و مشاور پروژه شد”.

وی ادامه داد: “از کارفرما نیز درخواست کردیم تا از محل تضامین و حکم انجام کار معوقات ما را پرداخت کند اما نتیجه ای حاصل نشد.

همچنین روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ‘ست’ شرکت پیمانکار شرکت برق منطقه ای استان است اظهار کرد: “کارگران شرکت ست حقوق چهار ماه خود را از این شرکت طلب دارند”.

تورج فتاحی با این وعده که حقوق این کارگران نهایتا تا آخر هفته پرداخت می شود افزود: “با فشارهای وارده توسط شرکت برق منطقه ای استان این بدهی ها تسویه می شود اما شرکت ‘ست’ اعلام کرده که دیگر نیازی به کارگران ندارد و قصد واگذاری این کار به پیمانکار جزء را دارد”.

وی درخصوص تهدید به اخراج این کارگران توسط شرکت نیز گفت: “چنین چیزی صحت ندارد و این شرکت خصوصی و به دنبال توجیهات اقتصادی خود است اما اعتقاد دارد که این کارگران عملکرد مناسبی نداشته اند”.

بنابر این گزارش کارکنان و کارگران این شرکت پیمانکاری با قراردادن خودروهای خود مقابل شرکت برق منطقه ای خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.

پروژه ساخت مجتمع شرکت برق منطقه ای خوزستان با اعتبار سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به شرکت ساختمانی ‘ست’ واگذار شده است.

اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران به کیفیت غذا

به گزارش انصاف نیوز مورخ ۲۲ آبان ۱۳۹۶، دانشجویان دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران ظهر امروز – ۲۲ آبان ماه – دست به حرکتی اعتراض آمیز زدند و ظرف‌های غذای خود را از سلف تا حیاط دانشکده گذاشتند.

پیش از این دانشجویان این دانشکده برای کیفیت پایین غذاها بارها به مسوولین مربوطه اعتراض کرده‌اند اما می‌گویند که تغییری در کیفیت غذاها به وجود نیامده است. ایلنا /ایرنا / انصاف نیوز 23 آبان