ائمه جمعه سرباز خواهان آزادی بازداشت شدگان نصیرآباد شدند

امام جمعه راسک و پشامگ با بیگناه خواندن جوانان نصیرآباد خواهان آزادی این جوانان شدند.

مولوی فضل الرحمن کوهی و مولوی فتحی محمد نقشبندی روز گذشته ۲۱آبان در جلسه فارغ التحصیلی مدرسه رحمانیه نصیرآباد با اشاره به بیگناهی بازداشت شدگان نصیرآباد خواهان آزادی این جوانان شدند.

مولوی فضل الرحمن کوهی امام جمعه پشامگ با بیان اینکه در جلسات سال های گذشته دوستانی بودند که انتظامات و خدمت گذار و مجری جلسه بودند که امروز در جلسه دیده نمی شوند و این دل ما را بدرد می آورد افزود: “طبق تحقیقات ما زندانی‌ها نصیرآباد جنایتکار نیستند و مرتکب چنین مشکلی (اتهامات وارده ) نشده اند.

مولوی کوهی ادامه دادند:” در پرونده این جوانان اتهاماتی درج شده که در زمان وقوع این جرم ها جوانان نصیرآباد در بازداشت بودند و این خودش دلیلی بر بیگناهی و بی اساسی اتهامات وارده است.

مدیر مدرسه انوارالحرمین از علما و در راس آن مولانا عبدالحمید خواست که پیگیر پرونده این جوانان شده و برای آزادی آنها تلاش کنند.

مولوی فتحی محمد نقشبندی امام جمعه راسک نیز در سخنانوخود با بیگناه خواندن جوانان نصیرآباد گفت:” امیدواریم در حق جوانان نصیرآباد عدالت رعایت شود و آنها از زندان آزاد شوند”

امام جمعه راسک افزود” ما به عدالت قوه قضاییه اعتقاد داریم برای این امیدواریم جوانان نصیرآباد هر چه زودتر آزاد شوند”.

بازداشت شدگان نصیرآباد ۱۰ نفر از اهالی روستای نصیر آباد سرباز هستند که اکنون بیش از ۳۳ ماه هست در بلاتکلیفی بسر میبرند.

دادگاه این جوانان بارها بنابر دلایل نامشخص به تاخیر افتاده است.

مسئولان امنیتی در بیانیه هایی که توسط خود و خانواده هایشان به شدت رد شده است، آنها را متهم به “اقدامات مسلحانه در منطقه سرباز” کرده اند.

متهمان این پرونده خواستار برگزاری دادگاه علنی با حضور معتمدان محلی و علما برای روشن شدن حقایق شده بودند. اما درخواست آنها مورد پذیرش قرار نگرفته است.

این جوانان در تاریخ ۱۴ دی ۱۳۹۳ شب هنگام از منازل مسکونی خود بازداشت شدند.کمپین فعالین بلوچ 22آبان