دو تجمع اعتراضی برگزار شد

مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۳۰، اعتراض کارگران کارخانه کمباین سازی تبریز نسبت به ۲۰ ماه مزد معوقه، از امروز (سه شنبه، ۳۰ آبان‌ماه) وارد سی وششمین روز خود شد.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع صنفی گفت: “۲۰ ماه معوقات مزدی تاثیر نامطلوبی بر شرایط معیشتی کارگران این واحد صنعتی و اعضای خانواده‌های آنها گذاشته است”.

وی افزود: “در همین رابطه روز گذشته برای ساعتی اعتراض صنفی خود را از طریق شرکت در مراسم مربوط به گرامی‌داشت سالروز تصویب قانون کار دنبال کردیم و بدین‌ترتیب بار دیگر کم‌توجهی مسئولان استانی نسبت به شرایط پیش آمده را یادآوریم”.

این کارگر همچنین در خصوص معوقات بیمه‌ای کارگران کمباین سازی توضیح داد: “با وجود اینکه کارفرما ماهانه ۷ درصد از کل حقوق کارگران بابت پرداخت بیمه تامین اجتماعی کسر می‌کند اما پرداخت حق بیمه آنها به تامین اجتماعی در چندین ماه گذشته با تاخیر همراه بوده به طوری که در حال حاضر تمدید دفترچه بیمه اعضای خانواده‌های آنها با مشکل روبرو شده است”.

گفتنی است، کمباین سازی تبریز (شرکت گسترش توسعه صنعت آذربایجان) در زمینه تولید کمباین های کشاورزی، ساندویچ‌های پانل و انواع کانکس فعالیت دارد و در حال حاضر تعداد کارگران این واحد صنعتی به حدود ۴۰ کارگر کاهش یافته است.

اعتراض‌ دانشجویان خوارزمی به عدم احداث ایستگاه مترو در جوار دانشگاه

به گزارش ایسنا مورخ ۱۳۹۶/۰۸/۳۰، ‌جمعی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی امروز در اعتراض به عدم احداث ایستگاه مترو در جوار دانشگاه دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه خوارزمی امروز (۳۰آبان)، به همراه مسئولین دانشگاه در اعتراض به عدم اجرای تعهد شرکت عمران هشتگرد برای احداث ایستگاه در نزدیکی این دانشگاه در محوطه این دانشگاه تجمع کردند.

این دانشجویان با دادن شعارهایی نظیر «دانشجو می‌میرد؛ ذلت نمی‌پذیرد»اعتراض خود را به گوش مسولان مترو رساندند.

مسئولان، با اتخاذ تدبیر از ایجاد بحران در دانشگاه جلوگیری کنند

دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: “دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه خوارزمی همه متفق‌القول از مسئولان مربوطه می‌خواهند با احداث ایستگاه مترو، از ایجاد بحران در دانشگاه جلوگیری کنند و با تدبیر لازم و تکمین از نهاد علم، این معضل را حل نمایند”.

عباس کاشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: “در حالی که بخشی از زمین‌های دانشگاه در اختیار مترو قرار داده شده و وزیر راه نیز با احداث ایستگاه مترو در محدوده دانشگاه خوارزمی موافقت کرده، تصمیمات مسئولین شهری مبنی بر انتقال محل ایستگاه به نقطه‌ای دورتر از دانشگاه منطقی نیست”.

وی افزود: “این در حالی است که در تمام ایامی که کارهای عمرانی مترو در حال انجام است زمین‌های دانشگاه محل پارکینگ و دپوی قطارها شده است”.

کاشی خاطر نشان کرد: “با توجه به اینکه این دانشگاه حدود شش هزار دانشجوی ساکن تهران و کرج دارد و این افراد روزانه از مترو استفاده می‌کنند، ضرورت دارد ایستگاه مترو برای استفاده دانشجویان و دانشگاهیان در این محدوده احداث شود؛ در حالی که به دلیل اینکه از آخرین ایستگاه مترو تا دانشگاه فاصله‌ای حدود شش کیلومتری باید طی شود، تمامی دانشجویان ناچارند هم در زمان رفت و هم در زمان برگشت حدود نیم ساعت از وقت خود را صرف رفت و آمد از دانشگاه به مترو نمایند”.

این فعال دانشجویی ادامه داد: “علاوه براین بارها دیده شده است که دانشجویان در ایام سرد سال و به ویژه در هنگام بارش باران و برف مجبور شده‌اند که زمان قابل توجهی را برای رسیدن سرویس‌های ون در ایستگاه منتظر بمانند”.

کاشی تصریح کرد: “بر اساس برخی اخبار دریافتی متاسفانه مسئولین از این هم فراتر رفته‌اند و قصد دارند به بهانه عبور مترو از کنار دانشگاه خوارزمی، اصلی‌ترین سردر و در ورودی این دانشگاه که روزانه بیش از دو هزار دستگاه ماشین از آن عبور می‌کند را مسدود کنند. این اقدام بدون تردید باعث ترافیک شدید در حصارک می‌شود که این مساله می‌تواند به بحران جدیدی در منطقه دامن بزند”.

وی افزود: “بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته اگر درب ورودی غربی این دانشگاه بسته شود عملا امکان حضور دانشجویان تهرانی دانشگاه خوارزمی که غالب دانشجویان نیز تهرانی هستند در ساعت اول کلاس‌ها نیست که این مساله نیز امور آموزشی را با اختلال مواجه می‌کند”.

دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: “دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه خوارزمی همه در این قضیه متفق‌القول هستند و از مسئولان مربوطه می‌خواهند از ایجاد بحران در دانشگاه جلوگیری کنند و با تدبیر لازم و تکمین نهاد علم، این معضل را حل نمایند”.

عدم احداث ایستگاه مترو در جوار دانشگاه، مشکلات دانشجوبان را دوچندان می‌کند

‌به گزارش ایسنا، دکتر مرتضی تهامی امروز در جمع در جمع دانشجویان معترض دانشگاه خوارزمی ضمن اشاره بر ملی بودن طرح مترو گفت: “دانشگاه همکاری‌های لازم را در رابطه با طرح های عمرانی شهر انجام داده و تا اینجا حدود ۵٠ میلیون تومان برای مهندس مشاور ایستگاه مترو هزینه کرده، در این رابطه طرح بررسی شده و کاملا از لحاظ فنی درست و قابل اجراست”.

وی افزود: “مشکلات دانشگاه با وجود این مسئله بیشتر خواهد شد از جمله بسته شدن یکی از درب های دانشگاه که خود عامل بسیاری از مشکلات است”.

معاون دانشگاه خوارزمی در پایان افزود: “ما با خط مترو کاملا موافقیم و امیدواریم که مذاکرات وگفتگوها در این خصوص به نتیجه برسد”.ایلنا / ایسنا 1 آذر