انتقال یک زندانی سیاسی شکنجه شده به زندان مرکزی زاهدان

ظهر امروز یک زندانی سیاسی با نام عبدالله قنبرزهی که پیش تر از بابت اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق همکاری با گروه های مخالف نظام بازداشت شده بود از بازداشتگاه وزارت اطلاعات این شهر به زندان زاهدان منتقل شد.

این زندانی بیست و پنج ساله در شهر زاهدان توسط اداره اطلاعات دستگیر و به مدت یکماه در سلول های انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت بازجویی و شکنجه قرار گرفته بود.

یک منبع آگاه در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت:”این زندانی به مدت یکماه در اطلاعات زاهدان تحت شکنجه قرار گرفته و پس از ضرب و شتم و اعتراف گیری به سبک “تخت معجزه” به بند سه زندان زاهدان منتقل شده است.”

تخت معجزه یکی از شیوه های رایج شکنجه برای گرفتن اعتراف از زندانی بخصوص در بازداشتگاه اطلاعات زاهدان است، در این نوع شکنجه متهم رابه تخت میبندند و پرسنل اطلاعات متهم را آنقدر با کابل شلاق میزند تا فرد توان مقاومت خود را از دست بدهد. هدف از این شکنجه اجبار فرد به اعترافات علیه خود است.

لازم به یادآوری است پیش از این زندانیان دیگری از جمله محمدصابر ملک رئیسی، عبدالکریم شه بخش و نور احمد حسن زهی که تجربه حضور در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر زاهدان را داشتند در روایت های خود از وجود ابزار شکنجه موسوم به “تخت معجزه” در این محل و اعمال شکنجه بر خود سخن گفته بودند. هرانا 6 آذر