آخرین وضعیت دو معلم زندانی؛ درخواست برای مرخصی رد شد

حسین تاج (وکیل اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی) آخرین وضعیت این دو معلم زندانی را تشریح کرد.

وی گفت: “علیرغم درخواست مرخصی، اسماعیل عبدی بیش از شش ماه است که از مرخصی استفاده نکرده. پیگیریها و پاسخ‌هایی که از دادستانی شنیده شده، دلالت بر عدم موافقت دادستانی و ضابطین دارد”.

این وکیل دادگستری ادامه داد: پیش تر عدم توجه به وضعیت نابسامان روحی و جسمی وی و رد تقاضای اعاده دادرسی از سوی شعبه ۳۳ دیوانعالی کشور و در حال حاضر مخالفت با تقاضای قانونی و مشروع وی مبنی بر استفاده از حق مرخصی، تحمل شرایط را برای مشارالیه دشوار کرده است.

تاج در ادامه تاکید کرد: “خواسته موکل من (اسماعیل عبدی) در استفاده از مرخصی، مشروع و قانونی است و عدم تمکین دادستانی حتی به پشتوانه نظر مخالف ضابطان، محمل و مستمسک قانونی ندارد؛ از این‌رو مصر به قانونی بودن مطالبه موکلم هستم”.

این وکیل دادگستری در ادامه به وضعیت دیگر موکل خود، محمود بهشتی لنگرودی، پرداخت و گفت: “ایشان طی ماه گذشته درخواست ادغام مجازات دو فقره پرونده محکومیت قطعی خود را به مرجع محترم قضایی تسلیم نموده است. وی نیز درخواست استفاده از مرخصی در موعد معین داشت که بنا به شرایط از سوی دادستانی مورد موافقت قرار نگرفت”.

تاج در پایان اظهار داشت: “امید دارم اسماعیل عبدی و محمود بهشتی لنگرودی به زودی از حق قانونی مرخصی مستمر برخوردار شوند”. ایلنا 8 آذر