یک زندانی؛ برای جلوگیری از شکایتم بابت مضروب شدن، برایم پرونده مواد مخدر تراشیدند

نعمت الله یادگاری زندانی که از ۲۲ سال پیش بابت جرایم مواد مخدر در زندان، محکومیت به حبس ابد خود را سپری می کند با نگارش نامه ای سرگشاده می گوید پس از اینکه ماموران زندان زاهدان او را کتک زدند و موجب شکستگی دندان او شدند به خاطر جلوگیری از شکایت و تعقیب قانونی توسط او برایش پرونده ای تحت عنوان کشف مجدد مواد مخدر در زندان تشکیل دادند که نهایتا به صدور حکم ۶ سال زندان دیگر برای او شده است.

نعمت الله یادگاری ۴۵ ساله فرزند عبدالله با اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر از ۲۲ سال قبل در حال گذران دوران محکومیت حبس ابد خود در زندان مرکزی زاهدان است.

این زندانی طی نامه ای سرگشاده ضمن اشاره به برخورد سلیقه ای مسئولین زندان، از نحوه ی برخورد خشن بازرس و رفتار غیر انسانی مامور افسر نگهبان نسبت به خود و سایر زندانیان سخن گفته است.

متن این نامه این زندانی را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید:

اینجانب نعمت الله یادگاری ۴۵ ساله، فرزند عبدالله که به مدت ۲۲ سال در زندان به اتهام “مواد مخدر” به حبس ابد محکوم شده ام در زندان زاهدان به سر می برم.

در مورخ ۱۳۹۶/۵/۱، بعد از ظهر در بند هفت زندان مرکزی زاهدان، توسط بازرس وقت آقای کوشکی در شرایطی که اینجانب خواب بودم همه مددجویان را از اتاق بیرون کرده و مرا از خواب بیدار کرده و شروع به بازرسی نمود و بازرس می خواست لباسهایم را درآورد، اظهار نمودم که در افسر نگهبانی می توانید من را بازرسی کنید، از آنجایی که خیلی از زندانیان در بند از بازرس آقای کوشکی از قبل ناراحتی داشتند شروع به سر و صدا کردند، بازرس مرا از بند بیرون کرد در کریدور (راهرو) مادر توسط خود بازرس و چهار نفر دیگر به نامهای “آقای مولایی، آقای راستی که افسر نگهبان وقت بود، کوشا و ترابخت” مرا مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند که بر اثر آن دندان جلویی ام شکست. سپس من را بدون بازجویی و صورت جلسه به قرنطینه فرستادند.

از آنجایی که دندانم شکسته شده بود برای اینکه مبادا اینجانب برعلیه آنها شکایت نمایم مجبور شدن بعد از چهار روز اتهام مواد به اینجانب وارد نمایند که توسط رئیس حفاظت آقای غلامی بازجویی از اتهام کشف مواد از اینجانب صورت گرفت، در جواب گفتم من مواد نداشتم، اگر موادی کشف شده چرا بعد از وقت افسر نگهبان صورت جلسه و اثر انگشت از اینجانب نگرفته و مواد را به اینجانب نشان ندادند که بعد از چهار روز مرا درباره موادی که وجود نداشته مواخذه می نمائید!

سپس توسط حفاظت به دادیار ناظر زندان مرکزی زاهدان جهت تکمیل پرونده فرستادند، اما دادیار بدون توجه به اظهاراتم اظهار نمودند فقط گزارش کارمند ملاک می باشد و شما هیچ گونه دفاعی از نظر ما ندارید و سپس پرونده ام را به شعبه دادگستری زاهدان ارسال نمود، قاضی مربوطه سی دی دوربین مدار بسته کریدور مادر را از رئیس زندان آقای خسروی جهت بررسی صحت اظهاراتم که از پرسنل زندان شاکی شدم در خواست نمود، اما رئیس زندان به جای تحویل سی دی که مدارک زنده است گزارش کذب که توسط بازپرس و پرسنل زندان تهیه شده و اظهارات آنان بر علیه اینجانب را به دادگاه ارائه نمودند و از فرستادن سی دی امتناع نمودند، قاضی پرونده طبق گزارشات رئیس زندان اینجانب را به شش سال حبس و دومیلیون و پانصد هزار تومان جریمه و چهل و پنچ ضربه شلاق محکوم کردند.

پس از اعلام حکم از شعبه مذکور با مدیران و رئیس زندان صحبت نمودم که با خشم و تهدید رئیس زندان روبرو شدم و اظهار نمودند که مجددآ شمارا به قرنطینه می فرستم و من در جواب گفتم که اعتصاب میکنم، در جواب گفت اعتصاب کن اگر مُردی بلد هستم که چی بنویسم، مینویسم مصرف زیاد مواد یا نرسیدن مواد یا سکته علت مرگ زندانی بوده.

بله این بود چیزی دیگر از جنایات کسانی که مدعی هستند مامورین ما شکنجه نمی کنند.

حالا چه جوابی دارید؟

نعمت الله یادگاری، زندانی زندان مرکزی زاهدان

هرانا 9 آذر